CONNECT, LIKE, TWEET…

Home / CONNECT, LIKE, TWEET…

…και η σειρά δεν είναι τυχαία!

CONNECT, LIKE, TWEET…

Περί Social Media ο λόγος. Μέσα Επαγγελµατικής ή Κοινωνικής Δικτύωσης, όπως αποκαλούνται ελληνιστί, τα οποία έχουν καταλάβει (γιατί περί κατάληψης πρόκειται) τον περισσότερο χρόνο της καθηµερινότητας σας. Αυτό που µας “καίει” στην προκειµένη περίπτωση όµως, δεν είναι πόσο τα χειρίζεστε (φυσικά και είναι απαραίτητο να αφιερώνετε συγκεκριµένους χρόνους, ώστε να µην οδηγηθείτε σε εθισµό). Το θέµα είναι αν έχετε αντιληφθεί τη σηµασία που χρειάζεται να τους δώσετε, πώς να τα χρησιµοποιήσετε προς όφελός σας και πώς θα διαχειριστείτε τις δυνατότητες που σας παρέχουν, ώστε να εφοδιαστείτε µε γνώσεις και χρήσιµες πληροφορίες. Το “κουµπί”, βρίσκεται στα χέρια σας.

Σε συνέχεια της προηγούµενης ενότητας, είναι πολύ σηµαντικό πώς θα δηµιουργήσετε, επεξεργαστείτε και τέλος, θα “πλασάρετε” το προφίλ σας ώστε να επικοινωνηθεί µε επιτυχία στους πολλαπλασιαστές σας. Τι σηµαίνει ο όρος Πολλαπλασιαστές; Είναι ο λόγος ύπαρξης και τα θεµέλια των Social Media, καθώς και οι “πωλητές” σας µέσω αυτών. Ουσιαστικά, είναι τα άτοµα του περιβάλλοντός σας, το δίκτυό σας –φυσικό και ηλεκτρονικό– δηλαδή όσους γνωρίζετε στην πραγµατικότητα και µε όσους συνδέεστε ηλεκτρονικά (γνωστούς/αγνώστους). Τα Μέσα Κοινωνικής και Επαγγελµατικής Δικτύωσης βασίζονται ακριβώς στην αξιοποίηση αυτών των µονάδων. Σ’ αυτούς απευθύνεστε ανακοινώνοντας ή αναδηµοσιεύοντας κάτι και όταν επικοινωνείτε την τρέχουσα “κατάσταση” σας. Αποτελούν το κοινό σας και παίρνουν τη µορφή πολλαπλασιαστών, ακριβώς επειδή µπορούν να µεταβιβάσουν, να “πολλαπλασιάσουν”, να αναδηµοσιεύσουν, ό,τι εσείς επιλέξετε να τους παρέχετε ως πληροφορία.

Εξ ου και τα Social Media συνδέονται άµεσα µε την έκθεσή σας. Αν επιλέξετε να εκτεθείτε εύστοχα, σοφά και διπλωµατικά, οι πολλαπλασιαστές σας θα λάβουν αυτές τις προσεκτικά πλασµένες πληροφορίες και θα µπορέσουν να τις εκθέσουν µε τη σειρά τους σε κατάλληλα περιβάλλοντα και ανθρώπους. Συνεπώς, στα χέρια σας τα Social Media µπορούν γίνουν ένα πολύτιµο και χρήσιµο Εργαλείο. Αν αντιθέτως, επιλέξετε να εκτεθείτε χωρίς στρατηγική, ειδικά κατά την αναζήτηση εργασίας, και να καταγράφετε αυθόρµητα σχόλια που δεν έχετε πρωτίστως επιµεληθεί ή ερευνήσει ώστε να επιχειρηµατολογήσετε σωστά, τότε η ηλεκτρονική σας εξέλιξη θα είναι αµφίβολη. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, θα καταλήξετε να χρησιµοποιήσετε τα Social Media ως Όπλο, και µάλιστα στραµµένο εναντίον σας. Είτε αυτό προκύπτει από συνειδητή επιλογή, είτε λόγω άγνοιας ή αµέλειας. Αυτό ισχύει και για τους ανενεργούς χρήστες που ενώ κρατούν ένα εργαλείο στα χέρια τους, το “αξιοποιούν” εναντίον της εξέλιξης, ανέλιξης και αποκατάστασής τους από την ανεργία που διανύουν.

Πώς λοιπόν µπορείτε να φροντίσετε τη σωστή ηλεκτρονική προβολή σας µέσω των πιο γνωστών Μέσων Επαγγελµατικής και Κοινωνικής Δικτύωσης (βλ. LinkedIn, Facebook, Twitter); Η σειρά αναφοράς, όπως σωστά υποδεικνύει κι ο τίτλος, ταιριάζει µε τη βαρύτητα που χρειάζεται να δώσετε στη χρήση τους. Πρώτο σε χρήση από εταιρείες, όπως έχει αναδειχθεί κι από έρευνα που διεξήχθη το 2013 από τον Σύνδεσµο Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναµικού Ελλάδας (ΣΔΑΔΕ), είναι το LinkedIn και ακολουθούν το Facebook, και το Twitter και άλλα µέσα δικτύωσης. Συγκεκριµένα, οι σηµαντικότεροι στόχοι χρήσης από τµήµατα Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναµικού που σχετίζονται µε την αναζήτηση εργασίας, είναι:

 

  • Η αναζήτηση και προσέλκυση στελεχών (κυρίως µέσω LinkedIn)

  • Η διασταύρωση πληροφοριών του βιογραφικού υποψηφίου (µέσω LinkedIn & Facebook)

 

Με γνώµονα λοιπόν το µέτρο και τη σωστή κρίση αναφορικά µε τη χρήση τους, παραθέτουµε παρακάτω χρήσιµες συµβουλές που αναδεικνύουν πρακτικά πώς µπορούν να σας βοηθήσουν ή αντιθέτως, να αποτρέψουν την εύρεση εργασίας.

 

LinkedIn (www.linkedin.com)

 

Μέσο Επαγγελµατικής Δικτύωσης και πλατφόρµα που µπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιµη σε ανέργους και αναζητούντες εργασίας. Ουσιαστικά, δίνει τη δυνατότητα σύνδεσης µε στελέχη “κλειδιά” της αγοράς παράλληλα µε γνωστούς/φίλους/συνεργάτες και δηµιουργίας ηλεκτρονικής ταυτότητας, µε σκοπό την ενίσχυση της επαγγελµατικής προβολής και υπόστασης.

 

    1. Δηµιουργήστε προφίλ λογαριασµού το οποίο να είναι πλήρες, µε γνώµονα τον επαγγελµατισµό που ταιριάζει στην “ηλεκτρονική περίσταση”.

    2. Συνδεθείτε µε φίλους, γνωστούς, συµφοιτητές, συναδέλφους (νύν και πρώην) και στελέχη “κλειδιά”, προκειµένου να δηµιουργήσετε και να αναπτύξετε το επαγγελµατικό σας δίκτυο.

    3. Ενταχθείτε σε groups του αντικειµένου σας και γενικού ενδιαφέροντος, προκειµένου να λαµβάνετε επίκαιρη ενηµέρωση και πληροφορίες από χρήσιµα άρθρα που αναρτούν τα µέλη τους.

    4. Αναρτήστε χρήσιµες πληροφορίες και links, αναδηµοσιεύστε άρθρα, καταθέστε την άποψή σας για τα δρώµενα της αγοράς σε λιτό, σαφή και επαγγελµατικό τόνο.

    5. Ελέγχετε συχνά τις εργασιακές θέσεις προς κάλυψη που αναρτούν εταιρείες, headhunters και γενικότερα υπεύθυνοι επιλογής προσωπικού. Έχετε πλέον άµεση πρόσβαση στην “πηγή” της πληροφορίας, παρακάµπτοντας ενδιάµεσους!

    6. Ακολουθήστε εταιρείες και δηµοφιλή ηλεκτρονικά προφίλ ατόµων που οι αναρτήσεις τους προσφέρουν συχνά τροφή για “γνώση” κ.ά.

 

Facebook (www.facebook.com)

 

Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης, το οποίο αρκετές φορές παρεξηγείται για τη χρήση του, µιας και δίνει αµφιλεγόµενες πληροφορίες σε Υπεύθυνους Επιλογής Προσωπικού, για τους εκάστοτε υποψηφίους τους.

    1. Αξιοποιείστε το προφίλ σας επαγγελµατικά ή φτιάξτε ένα που θα προβάλει υπηρεσίες που παρέχετε (π.χ. αν είστε ελεύθερος επαγγελµατίας). Βάλτε φωτογραφία προφίλ ή cover το λογότυπό σας, αναρτήστε δείγµα της δουλειάς σας (posters, photos, flyers, κ.ά.) και προβάλλετε συµµετοχές σας σε συνέδρια/οµιλίες/επαγγελµατικές “εκθέσεις” κ.ά.

    2. Αν είστε ανενεργοί χρήστες, δηµιουργήστε ένα λιτό προφίλ. Τοποθετήστε µια σοβαρή φωτογραφία και επιλέξτε µε προσοχή τις αναρτήσεις σας, ακόµα κι αν αυτές είναι σπάνιες.

    3. Φυσικά και µπορείτε να έχετε προσωπική, κοινωνική ζωή και να την εκθέτετε µέσω φωτογραφιών, απλά µε λίγους περιορισµούς ή διατηρώντας κάποια προσχήµατα.

    4. Εναλλακτικά, µπορείτε να αναρτήσετε ό,τι επιθυµείτε, φροντίστε όµως πρώτα, να αλλάξετε τις ρυθµίσεις, ώστε να είναι ορατό µόνο σε εσάς ή/και στο κοινό που θα επιλέξετε. Επικαλεστείτε την κρίση σας προκειµένου να έχετε “θεατές” (φίλους, οικογένεια, γνωστούς, κ.ά.) που αντιλαµβάνονται το ύφος των αναρτήσεών σας.

    5. Μην έχετε την ψευδαίσθηση πως οι κάθε είδους αναρτήσεις σας στα Social Media είναι εµφανείς µόνο στα άτοµα που έχετε επιλέξει να είστε συνδεδεµένοι. Υπάρχει πάντα το ενδεχόµενο, να σας έχουν συµπεριλάβει ως αναφορά (photo/name tag) γνωστοί σας χωρίς να το γνωρίζετε, το οποίο πιθανόν να σας εκθέσει ανεπανόρθωτα στα µάτια εργοδοτών.

    6. Όσες γραπτές εκφράσεις – δηλώσεις καταγράφετε ως σχόλια, λεζάντες ή “κατάσταση” προφίλ, υπάρχει το ενδεχόµενο να προωθηθούν και να δηµοσιευθούν, εκθέτοντάς σας αρνητικά και προκαλώντας ακόµα και µια πιθανή απόρριψη για εργασία. “Scripta manent” και εδώ.

 

Twitter (www.twitter.com)

 

Μέσο Κοινωνικής Δικτύωσης που εµφανίζει κατά συρροή απόψεις των χρηστών του. Έχει συγκεκριµένο περιθώριο λέξεων ως χαρακτηριστικό και τη δύναµη να επικοινωνεί προς πάσα κατεύθυνση τις “ατάκες”, τις πεποιθήσεις και τις προτιµήσεις τους. Επίσης, λειτουργεί ως πηγή πληροφοριών για την αξιολόγηση που ασκούν οι Υπεύθυνοι Επιλογής Προσωπικού και ως µέσο κρίσης και επίκρισης.

[fancy_list style=”circle_arrow” variation=”orange”]
    1. Δηµιουργήστε προφίλ λογαριασµού, µε σκοπό τη δικτύωση, τη συχνή σας ενηµέρωση και παράλληλα την καταγραφή της θέσης σας σε γεγονότα και τεκταινόµενα.

    2. Αφήστε τη φαντασία σας (ελεγχόµενα) ελεύθερη στο όνοµα που θα επιλέξετε για το προφίλ σας. Αν αυτό υποδηλώνει δεξιότητα που αφορά στο αντικείµενό σας και σας προβάλει ευφάνταστα, τότε έχετε πετύχει το σκοπό σας!

    3. Αναρτήστε επιλεκτικά και µε λιτή γραφή (µέχρι 140 χαρακτήρες) σκέψεις, σχόλια και κοινοποιήσεις/ανακοινώσεις που θα διαµορφώσουν το προσωπικό σας στυλ. Ξεχωρίστε µε θετική έννοια και εκτεθείτε διπλωµατικά.

    4. Ακολουθήστε Job Sites, Εφηµερίδες και Εταιρείες, ώστε να σας “σερβίρουν” τα πιο φρέσκα νέα της αγοράς (συγχωνεύσεις, εξαγορές, θέσεις εργασίας, οικονοµικά αποτελέσµατα, κ.ά.) κατευθείαν “στο πιάτο σας”!

    5. Ακολουθήστε χρήστες “κλειδιά” που µπορούν να σας προσφέρουν µε τα retweets τους (από δικούς τους followers), άµεση ενηµέρωση για πιθανά ανοίγµατα εργασίας.

    6. Διατηρήστε τις δηλώσεις απόψεών σας σε επαγγελµατικό και διακριτικό ύφος. Σκεφθείτε ότι όσα καταγράφετε (όπως αναφέραµε “scripta manent”), µπορούν να υποδηλώσουν τον χαρακτήρα και τo προφίλ σας, επηρεάζοντας ή διαµορφώνοντας την αξιολόγηση που θα σας ασκηθεί κ.ά.

      [/fancy_list]

 

Διαβάστε περισσότερα στον Οδηγό Καριέρας 2014 | σελίδα 11