ΨΑΞΕ, ΨΑΞΕ…

Home / ΨΑΞΕ, ΨΑΞΕ…

…θα το βρεις! Με πρόγραµµα & στρατηγική.

Όλα αρχίζουν από την έρευνα για την αγγελία που θα ταιριάζει στο προφίλ σας. Γιατί όπως οι Υπεύθυνοι Επιλογής Προσωπικού αναζητούν τον υποψήφιο που θα ταιριάζει στη θέση που θέλουν να καλύψουν, έτσι κι εσείς αναζητάτε κάτι αντίστοιχο. Μην ξεχνάτε ότι η επιλογή δεν είναι µόνο δικό τους προνόµιο, έχετε κι εσείς µερίδιο σε αυτή.

 

 

Στείλε, αλλά µε γνώση και συνέπεια. (το Βιογραφικό)

ΨΑΞΕ, ΨΑΞΕ…

Το σηµαντικό είναι, να µπορείτε να βρείτε την κατάλληλη αγγελία που ταιριάζει στα προσόντα και τις δυνατότητές σας. Όταν θα εξετάζετε την αντιστοιχία απαιτήσεων-προσόντων, θυµηθείτε ότι χρειάζεται να πληροίτε τα περισσότερα από τα χαρακτηριστικά που υποδεικνύουν. Αν π.χ., κατέχετε τα µισά απ’ αυτά που ζητούνται, τότε είναι προφανές ότι δεν είστε ο κατάλληλος υποψήφιος για τη συγκεκριµένη θέση. Αν όµως, κατέχετε µεγάλο µέρος αυτών, τότε µη διστάσετε να αποστείλετε το βιογραφικό σας. Ακόµα κι αν δεν τα καλύπτετε όλα, αυτό δε σηµαίνει απαραίτητα ότι θα σας απορρίψουν. Ίσα-ίσα, το µυστικό είναι ακριβώς εκεί. Τις περισσότερες φορές, οι Υπεύθυνοι Επιλογής Προσωπικού, καταγράφουν λίγα παραπάνω προσόντα από τα απαιτούµενα για τη θέση, για να διασφαλίσουν ότι τα βιογραφικά που θα λάβουν θα είναι σίγουρα εντός του επιθυµητού πλαισίου.

Φροντίστε, λοιπόν, να αποστείλετε άµεσα το βιογραφικό σας, για τη θέση που σας ενδιαφέρει. Σκεφτείτε ότι υπάρχουν αγγελίες που αναρτώνται για λίγες ώρες µόνο· κι αυτές ακριβώς είναι που χρειάζεται να προλάβετε. Αν γίνετε αναβλητικοί, σκεφτείτε δηλαδή ότι µπορείτε να το αποστείλετε αργότερα µες την ηµέρα ή την εποµένη, η απάντηση σε αυτή σας τη στάση που επικρατεί πλέον στην εποχή µας, είναι µία: “όποιος πρόλαβε, τον Κύριο είδε”. Άλλωστε, η “τύχη” εµφανίζεται στους τολµηρούς, τους άµεσους σε δράση και όσους επιδεικνύουν ζήλο σε ό,τι κάνουν (ακόµα κι αν αυτό αφορά στην αναζήτηση εργασίας).

Το βιογραφικό σας είναι απαραίτητο να είναι επικαιροποιηµένο, αντίστοιχο της θέσης που στοχεύετε και συνοδευόµενο από επιστολή, επεξηγώντας το ενδιαφέρον και τους στόχους σας. Η επιστολή αυτή, γνωστή και ως cover letter (που λογικά θα επεξηγούσαµε σε µία ξεχωριστή ενότητα), έχει υποστεί αλλαγές και οι συνθήκες την καθιστούν ενίοτε απαραίτητη, ενίοτε καθόλου. Οι εταιρείες στο εξωτερικό π.χ., κατά µεγάλο ποσοστό την ζητούν και την δέχονται µε “ανοιχτές αγκάλες”. Στην χώρα µας, παρ’ όλα αυτά, λόγω συνθηκών προσφοράς που προαναφέραµε, σχεδόν έχει απαλειφθεί η ανάγκη της. Το οποίο συµβαίνει λόγω του ότι, όταν οι Υπεύθυνοι Επιλογής Προσωπικού λαµβάνουν σε καθηµερινή βάση εκατοντάδες επισυνάψεις βιογραφικών, δυσκολεύονται πραγµατικά και χρονικά να “ανοίγουν” και να διαβάζουν ένα δεύτερο αρχείο (συνοδευτική).

Αυτό λοιπόν που µπορείτε πιο στρατηγικά να ακολουθήσετε, είναι να καταγράψετε σε 6-8 γραµµές το ανώτερο, τον λόγο που ταιριάζετε στην αγγελία που αιτείστε. Προσοχή – δεν θα τραβήξετε δεν προσοχή του αναγνώστη αν απλά αναφέρετε τα διαπιστευτήρια και τις δεξιότητές σας. Αυτό που “κερδίζει έδαφος” µπροστά στις υπόλοιπες υποψηφιότητες, είναι µια στοχευµένη περιγραφή του γιατί θα αναλάβετε και θα φέρετε εις πέρας το ρόλο, καλύτερα από άλλους και µέσω ποιων προσόντων-ταλέντων σας. Κοινώς, ποιο είναι το “ανταγωνιστικό σας πλεονέκτηµα”;

 

Άσε, δεν παίρνω… µπορεί να ενοχλήσω! (Follow-Up)

 

Είναι δυνατόν να σκέφτεστε έτσι; Αν και αγγλική έκφραση το “follow-up”, τη χρησιµοποιούµε καθηµερινά· κυρίως σε θέµατα πώλησης. Ελληνιστί σηµαίνει, η ακολουθία ενεργειών µε σκοπό την επικοινωνία, την υπενθύµιση, αλλά κυρίως την τελική “πώληση”. Το ίδιο συµβαίνει και µε την περίπτωση αίτησης για θέση εργασίας. Χρειάζεται δηλαδή, να προωθήσετε αποτελεσµατικά το επαγγελµατικό προφίλ σας και τις δυνατότητες που έχετε αποκτήσει, και µπορούν ασφαλώς να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός επιθυµητού εργοδότη.

Δύο έως τέσσερις ηµέρες µετά την αποστολή του βιογραφικού σας (το καθορίζετε ανάλογα µε τη θέση, την ιεραρχία της και την εταιρεία), επικοινωνήστε απευθείας στο τµήµα ανθρώπινου δυναµικού, µε το αρµόδιο άτοµο συλλογής βιογραφικών. Πολύ πιθανόν να το θεωρείτε δύσκολο ή ανέφικτο· αναλογιστείτε, όµως, τον ανταγωνισµό σας. Όταν εσείς κωλυσιεργείτε ή διστάζετε, κάποιοι άλλοι δοκιµάζουν τολµηρά την τύχη τους και “βγαίνουν µπροστά στον αγώνα” του πλήθους.

Καλώντας στην εταιρεία, ζητήστε να σας επιβεβαιώσουν ότι έχουν λάβει το βιογραφικό σας. Αυτό θα “εκβιάσει” αρχικά την αναζήτησή του και θα το “φέρει στην επιφάνεια”. Τέλος, ζητήστε να σας διευκρινίσουν αν έχουν λάβει όλες τις σελίδες της αποστολής, τυχόν κάποια έχει “παραπέσει”. Έτσι, θα διασφαλίσετε ότι το αρχείο σας όντως θα “ανοιχτεί” και θα διαβαστεί. Προσοχή βέβαια, χρειάζεται να δοθεί σε όλες τις παραπάνω επικοινωνίες σας· τα όρια κατά την επικοινωνία είναι πολύ λεπτά και παρεξηγήσεις εύκολα καραδοκούν, όταν τα αντίθετα µέρη δεν γνωρίζονται. Καλό είναι οι προσπάθειές σας για επικοινωνία µε το ανάλογο τµήµα να µην γίνουν ενοχλητικές και ενδεχοµένως προκαλέσουν ανεπιθύµητα αποτελέσµατα.

Αυτό ήταν! Καταφέρατε να κερδίσετε την προσοχή τους και την πιθανότητα να ενταχθεί το βιογραφικό σας στην λίστα των “επιλαχόντων”.

 

Και δεν χτυπάει το τηλέφωνο… (Αναµένοντας Κλήση για τη Συνέντευξη)

 

Είστε σε αναµονή µέχρι να λάβετε κλήση από την εταιρεία για να συντονίσει ραντεβού µαζί σας προς συνέντευξη. Ο τρόπος που θα συνοµιλήσετε και θα διαχειριστείτε την κλήση, µπορεί να δράσει ευνοϊκά ή αρνητικά, και σχετίζεται τόσο µε την προετοιµασία σας ή απλά και µόνο µε τη στιγµιαία σας διάθεση. Για να βάλετε τα δυνατά σας και να προσθέσετε το πρώτο “λιθαράκι” εύνοιας στην όλη διαδικασία, είναι χρήσιµο να ακολουθήσετε τις παρακάτω συµβουλές:

 

  • Απαντήστε θετικά και ευχάριστα, όποια κι αν είναι η διάθεσή σας τη στιγµή που θα λάβετε την κλήση. Υπάρχει περίπτωση, ακόµα και αν η κλήση προέρχεται από γνωστό ή φίλο, να σχετίζεται µε το ραντεβού και τη θέση (όλοι έχετε βρεθεί στη θέση να µην είσαστε ενήµεροι ότι γνωστός σας εργάζεται στην εταιρεία που στοχεύετε να εργαστείτε). Αν δώσετε λάθος εντύπωση ή “κάνετε κακή αρχή”, µπορεί αυτό να προκαλέσει καχυποψία, άρνηση ή και επιθετική διάθεση από το άλλο µέρος, µε αποτέλεσµα αυτό να δράσει αρνητικά στην συνέντευξη και στην υποψηφιότητά σας.

  • Διατηρήστε την ψυχραιµία σας κατά τη διάρκεια της κλήσης. Παρά την χαρά σας, καλό είναι να µην κουράσετε τον συνοµιλητή. Παραµείνετε ευχάριστοι µεν, αλλά και σύντοµοι – πάντα µε οδηγό τους ρυθµούς του συνοµιλητή σας.

  • Καταγράψτε προσεκτικά τις οδηγίες που θα σας δοθούν για την συνέντευξη. Μην αρκεστείτε να τις ακούσετε µόνο, επαναπαυµένοι ότι έχετε καλή µνήµη (π.χ. αν οδηγείτε, ζητήστε λίγο χρόνο µέχρι να µπορείτε να γράψετε ή αν οδηγείτε, σταθµεύστε δεξιά). Τέτοιες στιγµές, καλό είναι να µη ρισκάρετε. Δεν θα παρεξηγηθείτε αν λειτουργήσετε έτσι – αντιθέτως, εκφράζετε µε αυτόν τον τρόπο ότι θέλετε να δώσετε τη δέουσα σηµασία.

  • Ζητήστε οπωσδήποτε πλήρη στοιχεία, σε περίπτωση που δε σας δοθούν. Δηλαδή, το όνοµα της εταιρείας, ώρα/ηµεροµηνία συνέντευξης και το πιο σηµαντικό, το όνοµα του ατόµου που θα σας πάρει συνέντευξη (συνεντευξιαστής). Είναι απαραίτητο, όταν επισκεφθείτε την εταιρεία να τον ζητήσετε µε το ονοµατεπώνυµό του, αντί να ρωτήσετε αορίστως.

  • Αν έχετε απορίες αναφορικά µε το αντικείµενο της εταιρείας, καλό είναι να µη φέρετε σε δύσκολη θέση τον συνοµιλητή ή να καθυστερήσετε την κλήση. Θα δώσετε την εντύπωση πως δεν είστε κατάλληλα ενηµερωµένοι και δεν θυµάστε τις εταιρείες στις οποίες έχετε αποστείλει βιογραφικό. Ό,τι χρειάζεστε, µπορείτε να το ερευνήσετε µέσω του διαδικτύου και του κύκλου γνωριµιών σας.

 

 

Προσοχή: Αν έχετε ήδη προσληφθεί από άλλη εταιρεία, διαχειριστείτε την κλήση µε την ίδια ευχάριστη διάθεση. Ευχαριστήστε τον συνοµιλητή για την ευκαιρία που θα σας έδινε να γνωρίσετε καλύτερα την εταιρεία και εκπρόσωπό της και ενηµερώστε τον, ότι έχετε βρει αλλού εργασία. Ζητήστε χρόνο µε ευγενικό τρόπο, για να καταγράψετε από ποια εταιρεία σας κάλεσαν και το ονοµατεπώνυµο του συνεντευξιαστή. Μπορεί στο άµεσο ή έµµεσο µέλλον να αξιοποιήσετε αυτές τις πληροφορίες – µην ξεχνάτε άλλωστε, ότι για να έχετε λάβει κλήση για συνέντευξη, σηµαίνει ότι περάσατε θετικά την πρώτη αξιολόγηση.

 

Διαβάστε περισσότερα στον Οδηγό Καριέρας 2014 | σελίδα 17