ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΚΥΡΙΕ, ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΤΕ;

Home / ΣΥΓΓΝΩΜΗ ΚΥΡΙΕ, ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΤΕ;

Λέγε µε Βιογραφικό, LinkedIn Profile ή Video.

 

ΥΓΓΝΩΜΗ ΚΥΡΙΕ, ΠΟΙΟΣ ΕΙΣΤΕ;

Αν σας πιάσαµε εξαπίνης µε τον τίτλο αυτής της θεµατικής ενότητας, τότε πετύχαµε το σκοπό µας! Αυτό θέλουµε να κάνετε κι εσείς µε τη δηµιουργία/δηµιουργική προβολή του βιογραφικού, του LinkedIn profile, ή του Video-CV σας αντιστοίχως. Πιάστε εξ απήνης τους δυνητικούς εργοδότες ή συνεργάτες σας! Συνδυάστε το νόµο της προσφοράς και ζήτησης µε τη σηµερινή αγορά εργασίας. Με τόση προσφορά υποψηφιοτήτων για τη ελάχιστη ζήτηση εργασίας (αν κι έχει προκύψει σχετική αύξηση θέσεων στην αγορά – αργά και σταδιακά µεν), αυτό που θα φέρει σε προτεραιότητα το προφίλ σας, είναι οι στρατηγικά σχεδιασµένες προσεγγίσεις. Κι επειδή το βιογραφικό – όπως επιλέξετε να το διαµορφώσετε – είναι το κλειδί για να σας καλέσουν σε συνέντευξη, χρειάζεται προσεκτική επιµέλεια και εναλλακτικές πινελιές.Τι θα επιλέξετε λοιπόν ως προσέγγιση; Αυτό έγκειται στην προσωπικότητά σας, το αντικείµενο και την εταιρεία που απευθύνεστε. Αν είστε δηµιουργικός, το αντικείµενό σας προστάζει καλλιτεχνικές δεξιότητες κι η εταιρεία που στοχεύετε αναζητά ανάλογα προσόντα, αποδείξτε το απ’ την πρώτη προσέγγιση! Αν στοχεύετε, δηλαδή, να εργαστείτε:

  • ως οικονοµικό στέλεχος, συντάξτε ένα βιογραφικό λιτό, σαφές και µε λεπτοµέρειες που θα αφορούν και θα “κουµπώνουν” στις ανάγκες της αγγελίας και του τµήµατος
  • ως 3D animator, δηµιουργήστε ένα Video-CV µε τεχνικές που θα αναδεικνύουν το ταλέντο σας
  • ως web developer, δοκιµάστε ένα Facebook timeline τύπου βιογραφικό – σίγουρα θα κερδίσετε τις εντυπώσεις και θα καταφέρετε να σας θυµούνται!

 

Το LinkedIn Profile σας, προτείνουµε να είναι κοινός παρονοµαστής της επαγγελµατικής σας ταυτότητας, σε όποιον κλάδο κι αν ανήκετε. Με την ταχύτητα της τεχνολογίας, τα Social Media έχουν γίνει αναφαίρετο κοµµάτι της καθηµερινότητας και της παγκόσµιας δικτύωσης που απαιτείται… Κοινώς, δεν έχετε επαγγελµατική οντότητα αν δεν έχετε ψηφιακή παρουσία. Για τη δηµιουργία ενός επιτυχηµένου και αποτελεσµατικού LinkedIn profile λοιπόν, ακολουθήστε τις οδηγίες της προηγούµενης ενότητας και τις βασικές αρχές σύνταξης ενός βιογραφικού που αναφέρονται παρακάτω. Φροντίστε, επίσης, να συµµετάσχετε σε ειδικά workshop που θα ενισχύσουν την ψηφιακή σας παρουσία (σχετικά workshop διεξάγονται µέσω του Kariera.gr Training & Development Centre: http://www.kariera-training.gr). Τέλος, για τη δηµιουργία ενός Video-CV, παραθέτουµε µερικά δείγµατα για να εξετάσετε εναλλακτικούς τρόπους παρουσίασης της υποψηφιότητας σας και να ξεχωρίσετε ανάµεσα σε πλήθος υποψηφιοτήτων (τρόπος περισσότερο διαδοµένος στο εξωτερικό). Προσοχή: κάθε Video-CV αντιστοιχεί σε ανάλογη θέση εργασίας και απαιτούµενα προσόντα!

  • http://www.rleonardi.com/interactive-resume/
  • http://www.youtube.com/watch?v=LgtMMZFR7Rk
  • http://www.youtube.com/watch?v=YOKYsddbxBQ
  • http://www.youtube.com/watch?v=Nv6mDeFPT2M

 

Συστηθείτε µέσω του Βιογραφικού σας!

 

Η δηµιουργία ενός βιογραφικού, είναι ίσως το πιο παρεξηγηµένο θέµα συζήτησης και διαµόρφωσης κατά την αναζήτηση νέας ή εναλλακτικής εργασίας. Το σίγουρο είναι, ότι δεν αφορά κανόνες και πρακτικές µε απόλυτη ή αυστηρή έννοια, παρά µόνο στη διαµόρφωση των βασικών του ενοτήτων. Κι αυτό, γιατί το βιογραφικό του καθενός είναι και θα πρέπει να είναι διαφορετικό, από τη στιγµή που προβάλει και περιγράφει διαφορετική προσωπικότητα, ακαδηµαϊκή και επαγγελµατική πορεία. Ποιες είναι, όµως, οι βασικές ενότητές του και πώς αυτές, χρειάζεται να τις επανεξετάσετε δεδοµένων των απαιτήσεων και νέων συνθηκών που προκύπτουν;

  • Προσωπικά Στοιχεία
  • Εκπαίδευση
  • Προϋπηρεσία
  • Επιπλέον Στοιχεία
  • Δραστηριότητες
  • Συστάσεις

Μυστικά…

 

Tο βιογραφικό σας σηµείωµα είναι ΕΤΟΙΜΟ! Αν προβληµατίζεστε για το περιεχόµενο ή αισθάνεστε ανασφαλείς για την επάρκειά του σε πληροφορίες, µην αγχώνεστε. Τα “µυστικά της συνταγής” και οι πιο σηµαντικές παράµετροι στη σύνταξη ενός βιογραφικού, είναι οι παρακάτω:

  • Η “οπτική του αίσθηση”. Με απλά λόγια, κρατώντας το βιογραφικό ελαφρώς αποµακρυσµένο από την ορατότητά σας, χρειάζεται να είναι “καθαρό” και λιτό σε γραφή. Όσο πιο συµπυκνωµένο φαίνεται ή τυχόν “φαντάζει” σαν µουτζούρα, τόσο πιο δυσανάγνωστο εν τέλει είναι και µη-ελκυστικό. Άλλωστε, γι’ αυτό η ανάλυση των αρµοδιοτήτων µιας θέσης καταγράφεται ως λίστα.
  • Το βιογραφικό σας χρειάζεται να έχει Σαφήνεια, Συνοχή και Συνέχεια (τα 3 Σίγµα), ώστε να λειτουργεί συµπληρωµατικά και βοηθητικά· είτε προκαλώντας την επιλογή σας για να σας καλέσουν σε συνέντευξη, είτε οδηγώντας την ίδια τη διαδικασία της συνέντευξης σε πιο βατά µονοπάτια. Αυτό, βέβαια, δεν είναι απόλυτο, αλλά βοηθάει σηµαντικά.
  • Μην υπερ-αναλύετε τα πάντα, πιστεύοντας ότι µόνο έτσι θα αντιληφθεί ο αναγνώστης στο έπακρο, όσα θέλετε να “πείτε”. Όντως, έχετε την ανάγκη να εκθέσετε όλες τις πληροφορίες που σας αφορούν (τώρα ειδικά που πήρατε φόρα!) και θα αποδείξουν εµπράκτως την απόδοσή σας, αλλά καλό είναι να κρατήσετε κάποια σηµεία “κρυφά”. Μόνο έτσι θα κινήσετε το ενδιαφέρον του αξιολογητή/εργοδότη προκειµένου να έρθει εκ νέου σε επαφή µαζί σας. Μην ξεχνάτε, όσο πιο πολλές φορές συνοµιλήσετε, τόσο θα αναπτυχθεί εξοικείωση στη µεταξύ σας επικοινωνία, θα εµπνεύσετε την εµπιστοσύνη και θα σας έρθετε πιο κοντά στην πολυπόθητη θέση.
  • Κρατήστε, δεδοµένης της παραπάνω οδηγίας, το µέγεθος του εγγράφου ολιγοσέλιδο. Αν, για παράδειγµα, είστε στην αρχή της σταδιοδροµίας σας και έχετε µόλις ολοκληρώσει τις σπουδές σας, την πρακτική σας άσκηση ή έστω και 1-2 έτη προϋπηρεσίας, τότε µπορείτε να αρκεστείτε σε µία σελίδα. Αν έχετε στο ιστορικό σας παραπάνω από 3 έτη προϋπηρεσίας µε εύρος καθηκόντων τα οποία θα ήταν χρήσιµο να αναφερθούν έστω επιγραµµατικά, τότε είναι λογικό να επεκταθείτε σε 2η σελίδα. Θυµηθείτε µόνο, ότι όσο περισσότερη προϋπηρεσία έχετε, τόσο λιγότερες λεπτοµέρειες χρειάζεται να αναφέρετε. Κοινώς, δεν έχετε να αποδείξετε κάτι, οι τίτλοι των θέσεων που έχετε αναλάβει µε ελάχιστη περιγραφή του ρόλου, αρκούν για να αποκαλύψουν την εµπειρία και την αξία σας.
  • Φροντίστε να ετοιµάσετε το βιογραφικό σας και στην αγγλική γλώσσα, για παν ενδεχόµενο. Ειδικά, σε περίπτωση που θέλετε να απευθυνθείτε σε πολυεθνική ή έστω µεγάλη ελληνική εταιρεία, είναι απαραίτητο να το αποστείλετε σε ελληνική και αγγλική έκδοση. Σκεφτείτε να χρειαστεί και να µην το έχουν στην διάθεσή τους άµεσα· ασφαλώς και δεν υπάρχουν πλέον περιθώρια καθυστέρησης ώστε να επικοινωνήσουν µαζί σας και να σας το ζητήσουν. Προλάβετέ τους λοιπόν!
  • Τελευταία αλλά και πιο σηµαντική συµβουλή, αποτελεί η γνησιότητα του βιογραφικού σας. Είναι απαραίτητο, όπως καταλαβαίνετε, τα δεδοµένα που εκθέτετε, να είναι αληθή σε κάθε λεπτοµέρεια και περιγραφή τους. Η διασταύρωση στοιχείων µέσω επικοινωνίας µεταξύ στελεχών εταιρειών, είναι πλέον συνήθης διαδικασία.

 

 

Διαβάστε περισσότερα στον Οδηγό Καριέρας 2014 | σελίδα 14