StartUps στο Κατώφλι της Επιτυχίας!

Home / StartUps στο Κατώφλι της Επιτυχίας!

Στην περυσινή έκδοση του Οδηγού Καριέρας, αναγνωρίζοντας την άνοδο και τη δυναµική του οικοσυστήµατος της επιχειρηµατικότητας της Ελλάδας, παρουσιάσαµε τέσσερεις νέες εταιρείες από διάφορους τοµείς της οικονοµίας, προκειµένου να δώσουµε “τροφή” για έµπνευση σε όσους αναγνώστες σχεδιάζουν το δικό τους ανάλογο εγχείρηµα. Παρατηρώντας, ένα χρόνο µετά, τις εταιρείες που παρουσιάσαµε πέρυσι όχι απλώς να υπάρχουν ακόµη, αλλά και να αναπτύσσονται σε Ελλάδα και εξωτερικό (φερ’ ειπείν η Kinems εξελίσσει τις εµπορικές της συνεργασίες σε Ευρώπη και ΗΠΑ, ενώ η Slim Bites αναπτύσσει το δίκτυο καταστηµάτων της στην Αττική), παρακάτω σας παρουσιάζουµε τέσσερεις ακόµη εταιρείες, µε σκοπό να προσφέρουµε την ίδια έµπνευση και µε ευχή του χρόνου να έχουν καταγράψει την ίδια πρόοδο!

 

Moosend

Moosend

Αποτελεσµατική και «µετρήσιµη» εταιρική επικοινωνία

 

Η Moosend είναι µία τεχνολογική εταιρεία που αναπτύσσει µία πλατφόρµα e-mail marketing, η οποία διατίθεται κυρίως σε εταιρείες οι οποίες θέλουν όχι απλώς να επικοινωνήσουν µε πελάτες και συνεργάτες τους, αλλά και να «µετρήσουν» το αποτέλεσµα αυτής της επικοινωνίας.

Ξεκίνησε στις αρχές του 2011 από τους Παναγιώτη Μελισσαρόπουλο, Υπεύθυνο Επιχειρηµατικής Ανάπτυξης, και Γιάννη Ψαρρά, βασικό Developer και Υπεύθυνο Τεχνολογίας. Όταν συνειδητοποίησαν πως η ανάπτυξη του Moosend απαιτούσε περισσότερο χρόνο (και άνοιγε περισσότερες προοπτικές) από ό,τι επέτρεπαν οι δουλειές που είχαν ήδη, αποφάσισαν να δηµιουργήσουν τη δική τους εταιρεία. Σήµερα η Moosend αριθµεί 14 άτοµα και η βασική της οµάδα συµπληρώνεται από την Σοφία Αναδιώτου, Επικεφαλής Πωλήσεων για την Ελλάδα και Υπεύθυνη Επέκτασης στην περιοχή ΕΜΕΑ.

Το τεχνολογικό προϊόν της Moosend αφορά στη δηµιουργία και αποστολή e-mail καµπανιών µαζικά

, σε δεκάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες παραλήπτες. Επιπλέον, οι χρήστες της πλατφόρµας έχουν πρόσβαση σε στατιστικά στοιχεία για το πόσοι παραλήπτες άνοιξαν το e-mail, πόσοι παραλήπτες διάβασαν ποια θέµατα, ποιες µέρες, ώρες, από ποιες χώρες ή από τι είδους συσκευές διαβάστηκαν τα e-mails.

Όλα αυτά τα δεδοµένα επιτρέπουν στους χρήστες να έχουν ασφαλή στοιχεία για την επιτυχία της ενέργειας marketing που πραγµατοποιούν, να γνωρίσουν καλύτερα τις συνήθειες και τις προτιµήσεις των αποδεκτών και να βελτιώσουν το µήνυµά τους.

Φθάνοντας ένα µερίδιο που ξεπερνά το 40%, στους πελάτες της εταιρείας συναντά κανείς µεγάλα «ονόµατα» της ελληνικής αγοράς, όπως SAP, Χρυσή Ευκαιρία, Κωτσόβολος/Dixons, Εθνική Τράπεζα, Praktiker, Pizza Fan, Imperial Tobacco, FXCM και άλλα.

Τελευταία, η Moosend κάνει τα πρώτα «δοµηµένα» βήµατα παρουσίας στο εξωτερικό. Εστιάζοντας στις αναπτυσσόµενες αγορές της Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, η Moosend έχει προχωρήσει στην εδραίωση της εµπορικής της παρουσίας σε Κύπρο, Ρουµανία και Πολωνία. Στη Βαρσοβία και το Βουκουρέστι, η εταιρεία επεκτείνει την οµάδα της µε τοπικά στελέχη που διευρύνουν τους λογαριασµούς της.

Τέσσερα χρόνια µετά τη δηµιουργία της και µε σηµαντικό πελατολόγιο, η εταιρεία ξεπερνά το «κατώφλι» της startup. Χωρίς, όµως, να ξεχνά τις «ρίζες» της, η οµάδα της Moosend προσφέρει µε τη σειρά της στα startup οικοσυστήµατα που δηµιουργούνται σε Ελλάδα και Ευρώπη, παρέχοντας δωρεάν τις υπηρεσίες της σε νέες εταιρείες!

Signal Maritime

Signal Maritime

Η ναυτιλία στην εποχή της τεχνολογίας (της Πληροφορικής)

 

Η Signal Maritime είναι µία ναυτιλιακή εταιρεία η οποία φέρνει τις διαδικασίες διαχείρισης στόλου στην σύγχρονη εποχή της τεχνολογίας, του Διαδικτύου και της ανάλυσης δεδοµένων.

Δηµιουργήθηκε το 2014, µέσα από την Thenamaris, µία καταξιωµένη και πρωτοποριακή ναυτιλιακή εταιρεία που ιδρύθηκε τη δεκαετία του 1970 στον Πειραιά. Η νέα εταιρεία συνδυάζει παράδοση και εµπειρία µε τις αναλυτικές δυνατότητες και την τεχνολογία για να εξελίξει ποιοτικές υπηρεσίες διαχείρισης ποντοπόρων πλοίων και άλλες, συναρτηµένες επιχειρηµατικές δραστηριότητες.

Σε ένα κλάδο παραδοσιακό και ενίοτε “δύσκαµπτο”, η διοίκηση της Signal Maritime επενδύει σε πρακτικές σύγχρονου management, στην τεχνολογία και την εφαρµοσµένη επιστήµη. Με αυτόν τον τρόπο, “στοιχηµατίζει” στην µικρή (αλλά σηµαντική) διαφορά που µπορεί να οδηγήσουν στην επίλυση περίπλοκων, αλλά και καθηµερινών εµπορικών ή λειτουργικών προκλήσεων:

  • η βέλτιστη αξιοποίηση και οι ναυλώσεις των πλοίων
  • η διαχείριση της απόδοσης και
  • η ακριβής αποτίµηση συµφωνιών

Έτσι “γεννιέται” το “ναυτιλία µε twist”, όπως χαρακτηριστικά αυτοπροσδιορίζουν το – τρόπον τινά startup – εγχείρηµά τους οι άνθρωποι της Signal Maritime.

Στην ουσία της η εταιρεία παραµένει µία ναυτιλιακή µε την παραδοσιακή έννοια: αγοράζει ή ενοικιάζει πλοία, τα οποία αξιοποιεί αναλαµβάνοντας µεταφορικές υπηρεσίες, µε στόχο την αποκόµιση κέρδους. Το “twist” έγκειται στην συνεχή αναζήτηση και “εξόρυξη” δεδοµένων, καθώς και τη χρήση εφαρµοσµένων τεχνικών, όπως η αναδυόµενη Επιστήµη των Δεδοµένων, προκειµένου να υποστηριχθεί η λήψη εµπορικών αποφάσεων σε έναν τοµέα όπου η πληροφορία και η ροή της παραµένουν κατακερµατισµένες και δυσπρόσιτες.

Οι άνθρωποι της Signal Maritime θεωρούν ότι δεν υπάρχουν “µαγικές λύσεις” σε έναν κλάδο µε µεγάλη µεταβλητότητα, όπου συνήθως επιβραβεύεται ή τιµωρείται η ανάληψη υψηλού επιχειρηµατικού ρίσκου, προς τη µία ή την άλλη κατεύθυνση. Το “twist” αυτό µπορεί να µην “κάνει θαύµατα” (µπορεί, µάλιστα, και να θυσιάζει ένα µέρος του “up-side”), ωστόσο ο στόχος είναι µια στατιστικού τύπου βελτίωση αποτελεσµάτων, κατά 2% έως 5%, για παράδειγµα.

Έχοντας λάβει ενθαρρυντικά πρώτα αποτελέσµατα (σε ένα αρκετά “entrepreneurial” εγχείρηµα για τα µέτρα του κλάδου), η εταιρεία διατηρεί µία οµάδα 14 ατόµων σε Αθήνα και Λονδίνο και επενδύει σε νέο προσωπικό, ανοίγοντας νέες θέσεις εργασίας στον τοµέα της τεχνολογικής ανάπτυξης και της ανάλυσης δεδοµένων.

 

Aqurance

Aqurance

Ψηφιακές λύσεις για τις επιστήµες υγείας

 

Η Aqurance είναι µία εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τοµέα της υγείας και των επιστηµών ζωής. Αναπτύσσει τεχνολογικές λύσεις που απευθύνονται σε εταιρείες υγείας και φαρµάκου, ώστε να ενδυναµώσουν τις διαδικασίες πωλήσεων και επικοινωνίας τους µε τους ιατρούς.
Η εταιρεία ξεκίνησε τις εργασίες της στο τέλος του 2011, ενώ σήµερα διεκδικεί τον τίτλο της ταχύτερα αναπτυσσόµενης, στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, στον κλάδο της. Η ιδρυτική της οµάδα, η οποία αποτελείται από στελέχη µε εµπειρία και προϋπηρεσία στην φαρµακευτική αγορά (στους κλάδους παροχής υπηρεσιών) και στην τεχνολογία (στην ανάπτυξη και υποστήριξη λύσεων λογισµικού), αντελήφθη τότε την επιχειρηµατική ευκαιρία παροχής εξειδικευµένων τεχνολογικών υπηρεσιών σε µία «niche» αγορά, όπως η φαρµακευτική.

Ο τοµέας των ψηφιακών υπηρεσιών υγείας σε σταθερές και σε φορητές συσκευές είναι ένας από τους πλέον ραγδαία ανερχόµενους σε παγκόσµιο και πανευρωπαϊκό επίπεδο. Όµως, ο χώρος της ψηφιακής υγείας «διασπάται» κατά κύριο λόγο από µεµονωµένους επιχειρηµατίες και νέες τεχνολογικές startups. Οι καθιερωµένες εταιρείες της βιοµηχανίας καθυστερούν να προσαρµοσθούν στα «δεδοµένα» της ψηφιακής εποχής, τα οποία αλλάζουν όλες τις διαδικασίες τους: από την παραγωγή µέχρι το µάρκετινγκ και τις πωλήσεις.

Σε αυτό το σηµείο εισέρχεται η ελληνική Aqurance, η οποία βοηθά τις φαρµακευτικές και άλλου είδους εταιρείες στον τοµέα των επιστηµών υγείας, να εισέλθουν στις ψηφιακές υπηρεσίες, µε κύρια στόχευση στην ενίσχυση της παραγωγικότητας και των πωλήσεών τους, παρέχοντάς τους λύσεις, υπηρεσίες και συµβουλευτική, µε βάση τις τελευταίες τεχνολογίες (διαχείριση πελατολογίου, CRM, ψηφιακό και «closed loop» marketing, έρευνες αγοράς, analytics και εκπαιδεύσεις).

Η Aqurance σήµερα έχει αυξηθεί από 3 σε 33 άτοµα και καταγράφει σηµαντικούς ρυθµούς ανάπτυξης πωλήσεων και τζίρου (για το οικονοµικό έτος 2014, η ανάπτυξη της εταιρείας έφθασε στο 315%). Προσφέρει τις υπηρεσίες της σε εταιρείες που συµπεριλαµβάνονται ανάµεσα στους κορυφαίους φαρµακευτικούς οµίλους παγκοσµίως, ενώ διατηρεί πελατολόγιο σε 30 χώρες του κόσµου. Από το καλοκαίρι του 2013 διατηρεί στελεχωµένο εµπορικό γραφείο στην Κωνσταντινούπολη. Στα τέλη του 2014 οι ρυθµοί ανάπτυξής της αναγνωρίσθηκαν από τα European Business Awards, τα οποία ανακήρυξαν την Aqurance ως «Εθνικό Πρωταθλητή» για το 2014-2015 στην κατηγορία Αναπτυξιακή Στρατηγική.

 

Food Truck

Food Truck

Μία νέα προσέγγιση στο «φαγητό του δρόµου»

 

Το Food Truck είναι µία νεοσύστατη επιχειρηµατική προσπάθεια στο χώρο της εστίασης που έχει κερδίσει την προσοχή πολλών, τόσο λόγω της διαφορετικής προσέγγισης που εισάγει, όσο και των «περιπετειών» που έχει αντιµετωπίσει, παρ’ ότι µετράει µόνο µερικές εβδοµάδες «ζωής».

Πρόκειται για µία καντίνα γρήγορου φαγητού, διαφορετική από αυτές που έχουµε συνηθίσει στη χώρα µας: η καντίνα που δηµιούργησε ο Γιώργος Γλυνός τον Ιανουάριο του 2015 δεν σερβίρει το παραδοσιακό «βρόµικο» (σουβλάκι ή hot-dog) και δεν διατηρεί σταθερή τοποθεσία.

Αντιθέτως, διαθέτει περισσότερο «εκλεπτυσµένα» εδέσµατα, όπως ποντιακούς γκεζλεµέδες (χωριάτικα φύλλα από νερό, αλεύρι και αλάτι, στα οποία τυλίγονται διάφορα υλικά) και ζεστό ρόφηµα µεξικάνικης σοκολάτας. Όσο για το πού θα την βρείτε; Κάθε µέρα σταθµεύει σε ένα διαφορετικό µέρος και ενηµερώνει τους «καλοφαγάδες» για το πού βρίσκεται µέσα από την ιστοσελίδα της και τα social media.

Ο Γιώργος Γληνός πήρε την απόφαση για τη δηµιουργία του Food Truck στα µέσα του 2014, όταν έµεινε χωρίς δουλειά και κλήθηκε να επιλέξει την επαγγελµατική του πορεία. Το βιογραφικό του περιλαµβάνει σπουδές Φυσικής στα Ιωάννινα και µεταπτυχιακά σε τηλεπικοινωνίες και µάρκετινγκ/στρατηγική στην Αγγλία, ενώ η σταδιοδροµία του θέσεις στελέχους σε µεγάλες εταιρείες σε θέµατα εµπορικά και διαδικτυακού µάρκετινγκ, ενώ όταν δηµιούργησε τη δική του συµβουλευτική εταιρεία, υποστήριξε αρκετές startup εταιρείες σε θέµατα επιχειρηµατικής ανάπτυξης.

Αποφάσισε, όµως, να ανοίξει τη δική του καντίνα, ακολουθώντας την αγάπη του για το φαγητό και τα ταξίδια και εφαρµόζοντας τις αρχές της επιχειρηµατικής ανάπτυξης (έρευνα και κενό αγοράς, καινοτόµο προσέγγιση), αυτή τη φορά σε κάτι δικό του. Η ανταπόκριση του κόσµου είναι πολύ θετική, όπως άλλωστε φαίνεται και στα social media.

Ωστόσο, σε κάθε νέα επιχειρηµατική προσπάθεια που ανατρέπει τις συνήθειες χρόνων, δεν είναι όλα ρόδινα: Το Food Truck έχει λάβει ειδική άδεια για να σταθµεύει σε διαφορετικό κάθε φορά µέρος της Αθήνας, ωστόσο ουκ ολίγες φορές ο Γ. Γληνός έχει οδηγηθεί στο αστυνοµικό τµήµα, καθώς οι αστυνοµικοί φαίνεται να αγνοούν τις σχετικές ρυθµίσεις.

Ο δηµιουργός του, όµως, απασχολώντας ήδη δύο ακόµη άτοµα, επιλέγει να επικεντρωθεί όχι στις δυσκολίες του να «τρέχεις» µία επιχείρηση στην Ελλάδα, αλλά ούτε και στην επικοινωνιακή απήχηση της ιδέας του. Για εκείνον αυτό που µετράει, είναι ο κόσµος να απολαµβάνει την νέα προσέγγιση στο «φαγητό του δρόµου»!

 

 

Συνεργατικοί Χώροι, Εκκολαπτήρια Επιχειρήσεων & Επιταχύνσεις!

 

Ένα από τα κυριότερα προβλήµατα που αντιµετωπίζει ένας νέος επιχειρηµατίας στα πρώτα του βήµατα, είναι αυτό της επαγγελµατικής στέγης και τα λειτουργικά έξοδα που αυτή συνεπάγεται. Η λογική των συνεργατικών χώρων (co-working spaces) εισήχθη στην Ελλάδα το 2010 µε το CoLab (το οποίο πέρυσι διέκοψε τη λειτουργία του) και συνεχίζει µέχρι σήµερα, όπου πολλοί χώροι προσφέρουν στέγη στους νέους επιχειρηµατίες και καλλιεργούν το επιχειρηµατικό οικοσύστηµα. Μάλιστα, δηµόσιοι ή ιδιωτικοί φορείς δηµιουργούν ολοκληρωµένα προγράµµατα για την “εκκόλαψη” ή για την “επιτάχυνση” startup εταιρειών, τα οποία εκτός από τη φιλοξενία, προσφέρουν εκπαίδευση, υπηρεσίες και ευκαιρίες δικτύωσης µε συνεργάτες ή δυνητικούς επενδυτές. Παρακάτω παρουσιάζουµε τα σηµαντικότερα co-working spaces, incubators και accelerators στην Αθήνα.

Ξεκινάµε µε το Orange Grove, µια πρωτοβουλία που “καλλιεργείται” στο κέντρο της Αθήνας, απέναντι από το Καλλιµάρµαρο Στάδιο.

Orange Grove

Η νέα επιχειρηµατικότητα “ανθίζει” στο κέντρο της Αθήνας

ornage

Orange Grove

Το Orange Grove (“Πορτοκαλεώνας” ελληνιστί) είναι ένας χώρος “εκκόλαψης” και υποστήριξης προς νέους επιχειρηµατίες, που έχει δηµιουργήσει και λειτουργεί η Πρεσβεία της Ολλανδίας στην Αθήνα. Την πρωτοβουλία ενεργοποίησε ο νυν Πρέσβης Jan Versteeg το καλοκαίρι του 2013, προκειµένου η ολλανδική πρεσβεία να ανταποκριθεί στα συσσωρευµένα αποτελέσµατα της οικονοµικής κρίσης στην ελληνική κοινωνία.

“Προβάδισµα” δίδεται σε όσους επίδοξους επιχειρηµατίες έχουν δεσµούς µε την Ολλανδία, ενώ ο µεγάλος, ευέλικτος και µοντέρνος αισθητικά χώρος του Orange Grove φιλοξενείται στο ίδιο κτήριο που εδρεύει και η Ολλανδική Πρεσβεία, ακριβώς απέναντι από το Καλλιµάρµαρο Στάδιο. Eκτός από το χώρο, τα γραφεία και το εκπαιδευτικό πρόγραµµα, κύριο συστατικό του Orange Grove είναι οι δυνατότητες “ζύµωσης” µεταξύ των νέων επιχειρηµατιών και του ευρύτερου επιχειρηµατικού περιβάλλοντος.

Μέχρι σήµερα, το Orange Grove έχει φιλοξενήσει 64 συνολικά επιχειρηµατικές οµάδες, σε 5 κύκλους. Κάθε κύκλος φιλοξενίας διαρκεί 6 µήνες και κάθε οµάδα καταβάλλει ένα συµβολικό αντίτιµο 100 ευρώ, για κάθε µήνα φιλοξενίας. Το Orange Grove δέχεται αιτήσεις συµµετοχής όλο τον χρόνο, οι οποίες αξιολογούνται κάθε τρεις µήνες.

Στη συνέντευξη που ακολουθεί, ο Jan Versteeg, Πρέσβης του Βασιλείου της Ολλανδίας στην Αθήνα, µιλά στον Οδηγό Καριέρας για το Orange Grove!

“Η δηµιουργία µίας startup είναι µία σοβαρή και βιώσιµη επιλογή καριέρας”

 

Jan Versteeg, Πρέσβης του Βασιλείου της Ολλανδίας στην Αθήνα

Jan Versteeg,
Πρέσβης του Βασιλείου
της Ολλανδίας στην Αθήνα

O.K.: Κύριε Versteeg, τι ακριβώς είναι το Orange Grove και γιατί η Πρεσβεία της Ολλανδίας αποφάσισε να δηµιουργήσει έναν τέτοιο χώρο;

Jan Versteeg: Το Orange Grove είναι ένας ευέλικτος συνεργατικός χώρος και ένα πρόγραµµα επιχειρηµατικότητας. Είναι επίσης µία κοινότητα που δικτυώνει τους νέους επιχειρηµατίες της Ελλάδας. Εδώ, νέοι άνθρωποι µε καλές ιδέες βρίσκουν το κατάλληλο περιβάλλον για να τις αναπτύξουν. Είναι µία πρωτοβουλία της Πρεσβείας του Βασιλείου της Ολλανδίας στην Αθήνα, από κοινού µε ελληνο-ολλανδικές εταιρείες και την οικονοµική υποστήριξη τοπικών ιδρυµάτων. Υποστηρίζεται από την ευρύτερη κοινότητα, πανεπιστήµια, δίκτυα αφοσιωµένων µεντόρων και υποστηρικτών, χορηγούς και συνεργάτες. Όλοι αυτοί θέλουν να βοηθήσουν τους νέους επιχειρηµατίες να µετατρέψουν τις ιδέες τους σε κερδοφόρες ή τουλάχιστον βιώσιµες εταιρείες.

Ξεκινήσαµε το Orange Grove για δύο λόγους: Πρώτον, µία από τις σηµαντικότερες προκλήσεις της Ελλάδας είναι να αξιοποιήσει τις δυνατότητες των νέων ανθρώπων της. Θέλουµε να προωθήσουµε την επιχειρηµατικότητα και την καινοτοµία και να συνεισφέρουµε στη µετατροπή της «διαρροής εγκεφάλων» σε µία αµφίδροµη «κινητικότητα εγκεφάλων» και στη µείωση της νεανικής ανεργίας. Δεύτερον, θέλαµε να κάνουµε κάτι θετικό, να ενδυναµώσουµε τις θετικές συνέργειες µεταξύ των χωρών µας και να αντιστρέψουµε το αρνητικό κλίµα. Και φυσικά να προσφέρουµε µία προστιθέµενη αξία. Προσπαθούµε να θέσουµε το δίκτυό µας στη διάθεση των νέων επιχειρηµατιών.

O.K.: Γιατί η επιχειρηµατικότητα θα πρέπει να είναι µία επιλογή καριέρας για τους φοιτητές ή τους αποφοίτους;

J.V.:Η επιχειρηµατικότητα δεν είναι απλώς µία επιλογή καριέρας, αλλά µία νοοτροπία που όλοι θα έπρεπε να αναπτύξουν και να “κατακτήσουν”. Είναι το πάθος για αυτό που κάνεις, η πίστη στις δικές σου δυνάµεις, είναι η οµάδα, η αποτυχία, η επαναφορά και η προσπάθεια από την αρχή. Είναι η δηµιουργία και η σύνδεση του µέλλοντός σου.

Εποµένως, µπορεί να είναι µία εξαιρετική επιλογή καριέρας για όλους. Ακόµα και έξω από το πλαίσιο µίας τυπικής startup, µπορείς και πάλι να “αγκαλιάσεις” αυτές τις αξίες στην καθηµερινή σου δουλειά.

Δηµιουργώντας τη δική σου επιχείρηση (και όλα όσα αυτό περιλαµβάνει) έχει πολύ σηµαντικό αντίκτυπο, τόσο προσωπικά, όσο και επαγγελµατικά. Ακόµα και για κάποιον µε πολλά χρόνια εµπειρίας, η επιχειρηµατικότητα µπορεί να έχει τον ίδιο αντίκτυπο. Στο τέλος της ηµέρας, η επιχειρηµατικότητα είναι µία βιώσιµη επιλογή για όποιον έχει µία ιδέα, πιστεύει σε αυτήν και θέλει να την δει να έρχεται στη ζωή, ανεξάρτητα από την ηλικία ή το υπόβαθρό του. Είναι ενδεχοµένως ο καλύτερος τρόπος για να µάθεις, να ακολουθήσεις τη δική σου πορεία στη ζωή, να λύσεις κοινωνικά προβλήµατα και να δηµιουργήσεις νέες ευκαιρίες για άλλους. Σε πολλούς τοµείς, το να δηµιουργήσεις τη δική σου startup είναι µία πολύ σοβαρή και βιώσιµη επιλογή.

Και από οικονοµικής άποψης, οι νέοι επιχειρηµατίες µπορούν να προκαλέσουν µία τροµερή διαφορά: Σήµερα δεν µπορούµε να στηριζόµαστε σε επενδυτικά σχέδια µεγάλης κλίµακας. Μέσα από τις startups, οι οποίες συχνά έχουν ένα σχετικά χαµηλότερο κόστος εισόδου, η καινοτοµία µπορεί να ανθίσει, να δηµιουργηθούν θέσεις εργασίας και το ταλέντο των νέων ανθρώπων να εκφραστεί πλήρως.
O.K.:Το Orange Grove εµπνέει τους ανθρώπους να εργαστούν εκεί ή οι άνθρωποι εµπνέουν τη λειτουργία του Orange Grove; Ποιες ιστορίες από το Orange Grove εµπνέουν εσάς προσωπικά;

J.V.:Η έµπνευση στο Orange Grove έχει πράγµατι δύο κατευθύνσεις. Το προσωπικό του Orange Grove και της Πρεσβείας της Ολλανδίας έρχεται καθηµερινά σε επαφή µε τους νέους επιχειρηµατίες, βλέπει πώς δουλεύουν σκληρά, πόσο δηµιουργικοί και ατρόµητοι είναι και κάθε φορά που κάνουν ένα ακόµη βήµα προόδου, χαιρόµαστε µε την επιτυχία τους και θέλουµε να δουλέψουµε ακόµη περισσότερο για να τους υποστηρίξουµε.

Από την άλλη, θέλουµε να πιστεύουµε ότι και εµείς καλλιεργούµε την έµπνευση στις startups που “εκκολάπτονται” εδώ. Ο χώρος είναι σχεδιασµένος για να προ(σ)καλεί τη δηµιουργικότητα, την κινητικότητα και την προσβασιµότητα, στοιχεία που δηµιουργούν αρκετή έµπνευση. Επιπλέον, η επικοινωνία και η διάδραση µεταξύ των ίδιων των startups παίζουν ένα πολύ µεγάλο ρόλο στη δηµιουργία ενός περιβάλλοντος έµπνευσης. Το brainstorming στο Orange Grove µπορεί να συµβεί ανά πάσα στιγµή και έχει γεννήσει πολλές νέες ιδέες.

Οι περισσότερες από τις ιστορίες των νέων επιχειρηµατιών στο Orange Grove προσφέρονται για έµπνευση, για αυτό θα σας δώσω δύο τυχαία παραδείγµατα: Η οµάδα της Clio Muse, η οποία δουλεύει εξ αποστάσεως από την Αθήνα και την Πάτρα, παρ’ ότι ένα από τα µέλη της εκπληρώνει τη στρατιωτική του θητεία. Ούτε η απόσταση, ούτε ο στρατός εµπόδισε τη δουλειά τους. Επιπλέον, η δηµιουργός του JoinCargo, Ρωξάννη Κουτσολούκας, είναι µισή Ολλανδή και µισή Ελληνίδα, αλλά αποφάσισε να µείνει στην Ελλάδα και να προσπαθήσει να επιτύχει. Αυτά είναι δύο εξαιρετικά παραδείγµατα “κινητικότητας εγκεφάλων”.

 

Τρέχουσες Πρωτοβουλίες

 

Εκτός του Orange Grove, σηµαντικές πρωτοβουλίες φιλοξενίας, υποστήριξης και “εκκόλαψης” νέων επιχειρηµατιών είναι οι παρακάτω:

Το The Cube (Κλεισόβης 8, Εξάρχεια) απλώνεται σε 5 επίπεδα σε ένα πολυώροφο κτήριο στα Εξάρχεια και στα γραφεία του φιλοξενούνται γνωστές startup εταιρείες. Έχει αναδειχθεί ως ένας ευρύτερος πολυχώρος δραστηριοτήτων, καθώς εκτός από startup events, φιλοξενεί σεµινάρια προγραµµατισµού, πολιτικές συζητήσεις, µαθήµατα µαγειρικής και κηπουρικής στην ταράτσα του κτηρίου. Τα πακέτα φιλοξενίας κοστίζουν από 145€/µήνα για µία ανοιχτή ευέλικτη θέση έως 850€ για κλειστό γραφείο εννέα ατόµων. Προσφέρει, επίσης, ηµερήσιες και εβδοµαδιαίες κάρτες φιλοξενίας, από 10 έως 80€. Παρέχει θέσεις parking, αίθουσες συνεδριάσεων και ασύρµατη σύνδεση υψηλών ταχυτήτων στο Διαδίκτυο µέσω οπτικών ινών.

Το Found.ation (Πειραιώς 123, Κεραµεικός) φιλοξενεί κυρίως τεχνολογικές εταιρείες, ενώ επιπλέον διοργανώνει εκπαιδευτικά σεµινάρια για θέµατα που αφορούν τους νέους επιχειρηµατίες, µε τη συµµετοχή κορυφαίων επαγγελµατιών του χώρου: νοµικά, φορολογικά, µάρκετινγκ, πωλήσεις κλπ. Προσφάτως, δηµοσιοποίησε στοιχεία για τη µέχρι τώρα δραστηριότητά του, σύµφωνα µε τα οποία έχει φιλοξενήσει 85 εταιρείες. Τα πακέτα φιλοξενίας κυµαίνονται από 150€/µήνα (συν 50€ τέλος ενεργοποίησης) για τους ανοιχτούς χώρους έως 450€/µήνα για τα διαχωρισµένα γραφεία τριών ατόµων (50€ τέλος ενεργοποίησης). Στις παροχές του συµπεριλαµβάνονται διεύθυνση φυσικής αλληλογραφίας, χρήση reception, αναλώσιµα κ.ο.κ.

Το Impact Hub Athens (Καραϊσκάκη 26, Ψυρρή) είναι µέλος του δικτύου των Impact Hubs που λειτουργούν σε πάνω από 70 πόλεις σε όλο τον κόσµο. Κυρίως υποστηρίζει επιχειρήσεις και οργανισµούς που δραστηριοποιούνται µε σκοπό τον θετικό κοινωνικό αντίκτυπο. Το 2015 διοργανώνει για δεύτερη φορά το ελληνικό σκέλος του διαγωνισµού Social Impact Award, καθώς και προγράµµατα που αφορούν στην κατάρτιση, χρηµατοδότηση και επέκταση κοινωνικών επιχειρήσεων, εντός και εκτός Ελλάδας. Κάθε µέλος του Impact Hub πληρώνει από 18€/µήνα ως ενιαία συνδροµή µέλους, η οποία περιλαµβάνει σύνδεση µε το διεθνές και τοπικό δίκτυο και πρόσβαση σε εξειδικευµένες εκδηλώσεις και προγράµµατα κοινωνικής οικονοµίας. Το ποσό προσαυξάνεται µέχρι τα 170€/µήνα ανάλογα µε τη µηνιαία χρήση του χώρου, ενώ υπάρχουν ειδικές συνδροµές για εκπαιδευτικές και συµβουλευτικές υπηρεσίες.

egg: Το «εκκολαπτήριο» που δηµιουργήθηκε στο πλαίσιο του προγράµµατος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης της τράπεζας Eurobank σε συνεργασία µε τον συνεργατικό σχηµατισµό Corallia διοργανώνει το 2015 τον τρίτο του κύκλο. Φιλοξενεί επιλεγµένες εταιρείες για 12 µήνες και, εκτός από υποστήριξη σε τεχνικά ζητήµατα, διασυνδέει την κάθε µία µε έναν επιτυχηµένο επαγγελµατία, ο οποίος την καθοδηγεί. Κάθε οµάδα καταβάλλει συµβολικά 1€ ανά ηµέρα συµµετοχής και το ποσό που συγκεντρώνεται δωρίζεται σε φιλανθρωπικά ιδρύµατα. Στους προηγούµενους δύο κύκλους έχουν φιλοξενηθεί συνολικά 41 εταιρείες από όλους τους κλάδους της οικονοµίας. Από τον τρίτο κύκλο, η Eurobank ξεκίνησε να παρέχει στις εταιρείες του egg χρηµατοδότηση µε ευνοϊκούς όρους για κεφάλαιο κίνησης και επενδύσεις σε πάγια.

Metavallon: Πρόκειται για έναν µη κερδοσκοπικό οργανισµό που το 2015 κλείνει 3 χρόνια ζωής. «Τρέχει» προγράµµατα επιχειρηµατικής «επιτάχυνσης» σε τρεις άξονες: α) τη µεταµόρφωση µιας ιδέας σε επιχείρηση, β) την παροχή εξειδικευµένων επιµορφωτικών εργαστηρίων και τη διασύνδεση µε ένα παγκόσµιο δίκτυο µεντόρων και γ) την «εκκόλαψη» σε χώρους εργασίας, µε την παροχή επαγγελµατικών υπηρεσιών και διασύνδεση µε πηγές χρηµατοδότησης. Κάθε χρόνο η Metavallon διοργανώνει για τις οµάδες που “εκκολάπτει” ένα επιχειρηµατικό ταξίδι ενός µήνα στη Silicon Valley.

IQbility: Δηµιουργήθηκε από τον όµιλο εταιρειών Quest προκειµένου να χρηµατοδοτήσει και να “εκκολάψει” υποσχόµενες τεχνολογικές startups. Τοποθετεί το ίδιο µικρά ποσά στις εταιρείες (angel investing), ενώ σε συνεργασία µε επενδυτικό ταµείο PJ Tech Catalyst Fund, παρέχει απευθείας χρηµατοδότηση έως 60.000€ στις εταιρείες που φιλοξενεί. Επίσης, προσφέρει µία σειρά υπηρεσιών επιχειρηµατικών λειτουργιών στις εταιρείες του.

Ekinisi Lab: Πρόκειται για πρωτοβουλία του ΣΕΒ για την “εκκόλαψη” επιχειρηµατικών ιδεών, µε έµφαση στους νέους επιστήµονες. Υλοποιείται σε συνεργασία µε Πανεπιστηµιακά Ιδρύµατα και Ερευνητικά Κέντρα και προσφέρει φιλοξενία, coaching και συµβουλευτική, mentoring και δικτύωση. Λειτουργεί 4 δοµές στο κέντρο της Αθήνας (στο πλαίσιο προγράµµατος του Δήµου Αθηναίων όπου ήδη φιλοξενεί 21 οµάδες), στο Ερευνητικό Κέντρο “Δηµόκριτος”, στον Βόλο και στο Ίδρυµα Τεχνολογίας και Έρευνας στην Κρήτη (στα οποία, συνολικά, έχει ήδη υποστηρίξει 59 επιχειρηµατικά σχέδια).

Θερµοκοιτίδα νεοφυών Επιχειρήσεων Αθήνας (ΘΕΑ): Πρόκειται για µία ακόµη θερµοκοιτίδα που δηµιουργήθηκε στο πλαίσιο προγράµµατος του Δήµου Αθηναίων και αναπτύχθηκε και λειτουργεί από το ΕΒΕΑ. Φιλοξενεί startups για διάστηµα 18 µηνών από όλους τους κλάδους της οικονοµίας και φιλοδοξεί να υποστηρίξει συνολικά 50 επιχειρηµατικά σχέδια. Παρέχει στέγαση, υπηρεσίες, εκπαίδευση και κατάρτιση, και ενέργειες δικτύωσης. Το ΕΒΕΑ, παράλληλα, έχει δηµιουργήσει ένα Δίκτυο Επιχειρηµατικών Αγγέλων, για χρηµατοδότηση startup εταιρειών από ιδιώτες επενδυτές.

InnovAthens: Ο Δήµος Αθηναίων έχει δηµιουργήσει σε συνεργασία µε 6 συνδέσµους εταιρειών τον κόµβο καινοτοµίας και επιχειρηµατικότητας InnovAthens, ο οποίος ανάµεσα σε άλλες λειτουργίες, προσφέρει δωρεάν υπηρεσίες συµβουλευτικής µέσω προγράµµατος επιχειρηµατικής “επιτάχυνσης”. Παρέχονται υπηρεσίες όπως: οικονοµική διαχείριση, σύνταξη επιχειρηµατικού σχεδίου, µάρκετινγκ, προστασίας πνευµατικών δικαιωµάτων και άλλες. Ο επιχειρηµατικός “επιταχυντής” απαρτίζεται από τριµηνιαίους κύκλους, οι οποίοι θα επαναλαµβάνονται 3 φορές ανά έτος. Σε κάθε κύκλο, θα επιλέγονται για ένταξη 9 επιχειρηµατικά σχήµατα.

 

Του Δηµητρίου Πόγκα,
Δηµοσιογράφος | Συντάκτης
Επιχειρηµατικότητας & Startups | Startupper.gr & EMEA.gr

Διαβάστε περισσότερα στον Οδηγό Καριέρας 2014 | σελίδα 34