Επαγγελματική Ταυτότητα

Home / Επαγγελματική Ταυτότητα

Επαγγελματική Ταυτότητα…

Στα περισσότερα Workshop Αναζήτησης Εργασίας που “τρέχει” ο ΣΔΑΔΕ (Σύνδεσµος Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναµικού Ελλάδος) µε την υποστήριξη του Kariera.gr (σε παρακάτω ενότητα θα βρείτε περισσότερες πληροφορίες), διευκρινίζεται κάθε φορά πόσο σηµαντικό είναι κάθε στέλεχος, ενεργό ή ανενεργό, να έχει πάντα µαζί του τις επαγγελµατικές του κάρτες. Θα ήταν εξαιρετικά αµήχανο και πρακτικά δύσκολο να χρειάζεται, σε κάθε κοινωνική συνεύρεση που γνωρίζετε νέες επαφές, να έχετε µαζί σας και να δίνετε το βιογραφικό σας όταν σας ρωτούν µε τι ασχολείστε ή εκφράζουν ενδιαφέρον να συζητήσετε περαιτέρω σε µια µετέπειτα συνάντηση. Κάθε φορά βέβαια, το ανενεργό κοινό των workshop θεωρεί πως δεν µπορεί να έχει επαγγελµατικές κάρτες, απ’ τη στιγµή που δεν εργάζεται.

 

Επαγγελµατική Στέγη VS Επαγγελµατική Ταυτότητα

 

Σκεφτείτε από πού ξεκινήσατε, πώς συλλέξατε γνώσεις κι εµπειρίες και πώς τόσο καιρό τις αξιοποιείτε στην εργασία σας ή γενικότερα την καθηµερινότητά σας. Κάθε φορά που αντιµετωπίζατε µια δυσκολία, αποκτούσατε όσα στοχεύατε και διατηρούσατε σταθερή την επιτυχία σας αντίθετα µε τα εµπόδια που προκύπταν, ο κύριος µοχλός των αποφάσεων και των εφαρµογών τους… ήσασταν ΕΣΕΙΣ.

 

Η επαγγελµατική σας ταυτότητα είναι κάτι που ούτε η ανεργία, ούτε η έλλειψη (προς το παρόν) επαγγελµατικής στέγης το αναιρούν. Έχετε µοχθήσει προσωπικά και ουσιαστικά, έχετε χτίσει µια επιχείρηση, την επιχείρηση του εαυτού σας. Καλείστε καθηµερινά, να τη διοικήσετε και να λάβετε άκρως σηµαντικές αποφάσεις, µε στρατηγικές εξέλιξης, αναλύσεις απόδοσης, προβλέψεις ρίσκων, αντιµετώπιση κρίσεων, ενέργειες προβολής και διαφήµισης, στελέχωση ανθρωπίνων πόρων κ.ο.κ.. Αν, λοιπόν, τα έχετε καταφέρει µέχρι σήµερα, µπορείτε να τα καταφέρετε ξανα, αρκεί να εκπαιδευθείτε από τα λάθη που σηµειώθηκαν και σας οδήγησαν στην εκ νέου αναζήτηση εργασίας, καθώς και να τα αξιοποιήσετε προς όφελός σας. Οι αποφάσεις και οι πράξεις, σας ανήκουν!

 

Η Δύναµή σας

 

Επαναπροσδιορίστε την ταυτότητά σας και δη, τη δύναµή της. Αυτή, ούτως ή άλλως, είναι ο κορµός της “επιχείρησής” σας. Καταγράψτε τις δυνατότητές σας, τις αντοχές, τα όνειρα και τους στόχους σας. Στο χαρτί όλα παίρνουν υπόσταση, “απεικονίζονται” µε τέτοιο τρόπο ώστε να τα αντιληφθείτε στο εύρος που τους αναλογεί. Γιατί η γραφή, σηµαίνει ΔΕΣΜΕΥΣΗ. Αντιθέτως, όσο όλα τα παραπάνω παραπαίουν στο νου σας ως άπιαστες έννοιες, παραµένουν άυλες θεωρίες. Ξυπνήστε στην κυριολεξία και βγείτε απ’ την νάρκη που σας βυθίζει η αναµονή, η αδράνειας κι η απαισιοδοξία. Το µόνο που πετυχαίνετε είναι να κοροϊδεύετε τους νευρώνες σας και αυτοί µε τη σειρά τους να κυριεύουν τις προθέσεις σας.

 

 Συνεχίστε… ΑΝΤΙΘΕΤΑ

 

Αναφορικά µε την κοροϊδία… καλά το πάτε! Συνεχίστε ακάθεκτοι, απλώς σε αντίθετη τροχιά. Αν το µυαλό σάς παίζει παιχνίδια εξουσίας, πάρτε το τιµόνι και αντιστρέψτε τους κανόνες. Μετρώντας “χιλιόµετρα” κακών εµπειριών και απογοητεύσεων, είναι φυσικό το “κοντέρ” της µνήµης να συντηρεί αυτά τα συναισθήµατα και να τα επικαλείται σε κάθε νέα προσπάθεια. Εξ ου και το αποτέλεσµα, είναι Αρνητικά (στερητικό “α”) αναµενόµενο:

 

  • Προκατάληψη
  • Aπαισιοδοξία
  • Aδυναµία πρωτοβουλιών
  • Απογοήτευση
  • Aρνητισµός
  • Απαγόρευση στο όνειρο κ.ο.κ.

 

Διαγράψτε σκέψεις και λόγια που ξεκινούν µε “Δεν µπορώ/θέλω”, “Πρέπει να”, “Μπορεί να”, “Μα”, “Άµα”. Μην εγκλωβίζεστε κατ’ επιλογήν στην ΑΠΡΑΓΙΑ. Αν τα λόγια σας ξεκινούν µε “Χρειάζεται να”, αυτόµατα σας βάζουν στη διαδικασία της επιθυµίας και της ανάγκης, το οποίο σας ωθεί στην ΠΡΑΞΗ (“Υποσχετική της Ανάγκης στην Αλλαγή”). Παραµερίστε τον αρνητισµό και “προγραµµατίστε” το µυαλό και τη σκέψη σας µε αισιόδοξα µηνύµατα. Κυνηγήστε να χτίσετε εσείς την τύχη σας – έχετε µεγάλο µερίδιο ευθύνης.

 

Έρευνες αποδεικνύουν πως αν σε µια οµάδα ανθρώπων ανατεθεί να χαµογελούν και να ενεργούν θετικά, ακόµα κι αν δεν το αισθάνονται εκείνη τη στιγµή, θα αφοµοιώσουν αυτή την εξωστρέφεια και θα αισθανθούν αισιόδοξα. “Κοροϊδεύουν” δηλαδή την αµυγδαλή του εγκεφάλου τους. Η καταβολή, η απογοήτευση και τα συναφή συναισθήµατα, προκαλούν στην αµυγδαλή έκκριση αδρεναλίνης (ευθύνεται για την επιθετικότητα και την αντίδραση) και κορτιζόλης (ευθύνεται για την τοξική δράση στα νευρικά κύτταρα), πολλαπλασιάζοντας τις αρνητικές σκέψεις. Η διαδικασία αυτή, αποδεικνύει περίτρανα πως έχετε πλήρη έλεγχο των σκέψεων και των συναισθηµάτων σας. Αν την ακολουθήσετε, έχετε τη δυνατότητα – παρ’ ότι φαντάζει ουτοπικό – όχι µόνο να δηµιουργήσετε τις προοπτικές και τις ευκαιρίες του µέλλοντός σας, αλλά κυρίως, να τις αντιληφθείτε και να τις αξιοποιήσετε το γρηγορότερο δυνατόν.

 

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ:

 

Όταν κάποιος αισθάνεται κακόκεφος, είναι πιθανό να επιλέξει σκούρα ρούχα, για να µην τραβάει προσοχή και να περνάει απαρατήρητος. Παράλληλα, µπορεί να διατηρεί συγκρατηµένο προφίλ στις κινήσεις και εκφράσεις του. Έχει, δηλαδή, αυθυποβάλει τον εαυτό του σε αυτή τη “διαφάνεια”.

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ:

 

Μην επηρεάζετε τοξικά τη σκέψη, την ψυχή και το σώµα σας (όλα είναι αλληλένδετα – domino effect); Δεν έχει νόηµα και δεν προάγει την εξέλιξη. Έχετε επιλογή.

 

[Πληροφορίες για την ορολογία και λειτουργία της αµυγδαλής του εγκεφάλου, µπορείτε να βρείτε εδώ: http://t.co/3mVAQ6vCmk]

 

Προγραµµατισµός Ενεργειών       

 

Μια υποστιρικτική και εναλλακτική µέθοδος-µοντέλο προγραµµατισµού των σκέψεών σας, είναι το NLP* (Neuro-Linguistic Programming), ώστε να επικεντρώνονται στην επιτυχία κάθε νέας προσπάθειας. Ο Νευρο-Γλωσσικός Προγραµµατισµός είναι ένα µοντέλο διαπροσωπικής επικοινωνίας που εφαρµόζεται στην ψυχοθεραπεία και σε επιχειρηµατικά περιβάλλοντα για τη µελέτη επιτυχηµένων σχηµάτων συµπεριφοράς, καθώς και στον τρόπο σκέψης από τον οποίο αυτά τα σχήµατα υποκινούνται. Μια προσέγγιση, δηλαδή, µπορεί να ενισχύσει τη δυνατότητα ενός ατόµου για αποτελεσµατικότερη διαπροσωπική επικοινωνία και να βελτιώσει την απόδοσή του, καθώς και την πληρότητα και ποιότητα της ζωής του.

 

Νευρο – Αναφέρεται στο µυαλό και το νευρικό µας σύστηµα. Οι σκέψεις µας, επηρεάζουν το σώµα µας και αντίστροφα.

 

Γλωσσικός – Αναφέρεται στις λέξεις, πώς τις χρησιµοποιούµε και πώς οι αντιλήψεις µας διαµορφώνονται από τις λέξεις που διαλέγουµε.

 

Προγραµµατισµός – Όρος δανεισµένος από την επιστήµη της Πληροφορικής, λόγω του ότι κατά τη διαδροµή της ζωής µας συλλέγουµε διαφόρων ειδών “προγράµµατα”.

 

Αντί να επιτρέπετε στις εµπειρίες σας να “προγραµµατίζουν” τις ενέργειές σας, πάρτε τον έλεγχο και επανα-προγραµµατίστε τον εγκέφαλό σας, καθορίζοντας έτσι την εξέλιξή σας και τους ορίζοντες που σας ανοίγονται.

 

[Οι παραπάνω πληροφορίες έχουν αντληθεί από το site iatronet.gr: http://goo.gl/H21mA5]

 

 Γνωριµία 360ο

 

Προκειµένου να µεταβείτε από τις σκέψεις και τις αποφάσεις, στη δηµιουργία της επαγγελµατικής σας εικόνας και την εφαρµογή στρατηγικών ενεργειών προς τους στόχους σας, χρειάζεται να ανακαλύψετε τι θέλετε να εξασκήσετε και πώς αυτό είναι εφικτό. Γνωρίστε την επιχείρηση του εαυτού σας ολιστικά (360ο). Εφαρµόστε µια SWOT Analysis (Strengths, Weaknesses, Opportunities and Threats), για να ερευνήσετε εις βάθος τα εµπόδια που συναντάτε και τα δυνατά σηµεία που θα σας προσθέσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτηµα στην αγορά. Άλλωστε, χρειάζεται να γνωρίζετε σε βάθος την επαγγελµατική σας οντότητα, τι πραγµατεύεστε και πώς µπορείτε να το εξασκήσετε επιτυχώς. Μόνον έτσι θεωρείστε µελλοντικοί βιώσιµοι εργαζόµενοι, για τους εργοδότες και για εσάς τους ίδιους.

 

  1. Ποια είναι τα δυνατά σηµεία που θα σας φέρουν κοντά στο στόχο σας; Σκιαγραφήστε τον εαυτό σας µέσα από έναν εικονικό καθρέφτη και σκεφτείτε τους λόγους που θα βασιζόταν ένας εργοδότης πάνω σας. Τι κάνετε καλά και γιατί; (Strengths)

 

  1. Ακολούθως, βγάλτε στην επιφάνεια τα αδύνατα σηµεία που σας χαρακτηρίζουν. Ρωτήστε το κοντινό σας περιβάλλον καλύτερα, σηµειώστε τις παρατηρήσεις τους και καταγράψτε πώς έχουν βελτιωθεί µέσω της εµπειρίας σας (Weaknesses)

 

  1. Συνεχίστε παρατηρώντας τις ευκαιρίες που σας προσφέρει το περιβάλλον για να ελιχθείτε, να εξελιχθείτε και να δραστηριοποιηθείτε. Πού και πώς θα µπορούσατε να θέσετε σε εφαρµογή, όσα έχετε εκπαιδευθεί και εξειδικευθεί; (Opportunities)

 

  1. Τέλος, αναγνωρίστε τις προσλαµβάνουσες απειλές (ανταγωνισµός, οικονοµική δυσχέρεια, γραφειοκρατία, πολιτική µονοπωλίου, κ.ο.κ.) που στέκονται εµπόδιο στα “θέλω” σας και καταστρώστε “σχέδιο εξόντωσής” τους. Μην κωλυσιεργείτε στο ενδεχόµενο ότι δεν θα τα καταφέρετε βραχυπρόθεσµα ή µακροπρόθεσµα. Αντιθέτως, οργανωθείτε, ενεργήστε προνοητικά και αντιµετωπίστε το αύριο. (Threats)

 

 

[Πληροφορίες για την παραπάνω ανάλυση, επονοµαζόµενη ως SWOT Analysis, µπορείτε να βρείτε εδώ – http://t.co/EBjM10vMzY]

 

 Μοντέλο AIDA

 

Το ότι γνωρίζετε εσείς οι ίδιοι τις δυνατότητές σας είναι σηµαντικό, αλλά όχι αρκετό. Κάντε την παρουσία σας αισθητή και αφήστε το όνοµά σας να ακουστεί σε “χρήσιµους διαδρόµους”. Διαφηµίστε τα προσόντα και τις δυνάµεις σας σε κάθε ευκαιρία που προκύπτει. Π.χ. ενηµερωθείτε για τις τρέχουσες κλαδικές διοργανώσεις, επαγγελµατικές εκδηλώσεις, forums, hubs, workshops επανένταξης, ανοιχτά συνέδρια κ.ά. και φροντίστε να έχετε παρουσία σε αυτά. Έτσι, θα διατηρήσετε επαφή µε την αγορά και τις εξελίξεις της, θα αναπτύξετε το δίκτυό σας και θα γνωστοποιήσετε τη διαθεσιµότητά σας προς αυτό (awareness). Για να προβάλετε, δε, κοµψά το προφίλ σας στα παραπάνω, θα έχετε ήδη φτιάξει τις επαγγελµατικές κάρτες που αναφέραµε παραπάνω (µε ονοµ/µο, ιδιότητα και στοιχεία επικοινωνίας – τηλέφωνο, e-mail, LinkedIn ID/URL, website αν διαθέτετε).

 

Παράλληλα, “τρέξτε” ενέργειες που θα προκαλέσουν το ενδιαφέρον του κοινού σας (interest), προβάλλοντας τα ανταγωνιστικά σας πλεονεκτήµατα. Πείθοντάς το δηλαδή, ότι θα ικανοποιήσετε τις ανάγκες που προκύπτουν (desire), ώστε να σας ξεχωρίσει και να αναζητήσει ενδεχόµενη συνεργασία µαζί σας (action). Αυτές οι ενέργειες, ακολουθούνται χρόνια από Υπεύθυνους Marketing, Επικοινωνίας και Διαφήµισης, γνωστές ως το µοντέλο AIDA (A=Awareness, I=Interest, D=Desire, A=Action).

 

Εν καιρώ κρίσης, το “κλειδί” είναι ένα και µεγάλης σηµασίας. Το περιβάλλον παίρνει δυναµική µορφή µε απαιτήσεις και αναζητά όσους βλέπουν ευκαιρίες, οφέλη και προοπτικές, εκεί που άλλοι επιλέγουν να µένουν µε τα µάτια κλειστά.

 

[Πληροφορίες σχετικά µε το µοντέλο AIDA, µπορείτε να βρείτε εδώ – http://t.co/5qNs5RruHW]

 

Personal Branding

 

Με όλα τα παραπάνω, καλείστε ουσιαστικά να δροµολογήσετε ενέργειες και να εφαρµόσετε βασικές αρχές του marketing που δεν γνωρίζατε στο παρελθόν, ωσάν να είστε ειδήµονες και να “πουλάτε” προϊόν ή υπηρεσία. Μην αγχώνεστε – γι’ αυτό στον φετινό Οδηγό Καριέρας έχουµε συµπεριλάβει όσες ενότητες είναι απαραίτητες για τη στρατηγική σας!

 

Ας υποθέσουµε, λοιπόν, ότι χρειάζεται να τοποθετήσετε επιτυχώς το προϊόν σας σε µια άκρως ανταγωνιστική αγορά. Πώς θα κατακτήσετε την εύνοια του αγοραστικού κοινού και θα κερδίσετε τις εντυπώσεις; Πώς θα διεισδύσετε σε κάποια µονοπώλια και µε ποιους θα συµµαχήσετε για να βρείτε εργασία;

 

Ανακοινώστε στην οικογένειά σας τι ψάχνετε, το αντικείµενο που εξασκείτε και πώς αισθάνεστε. Κινητοποιήστε τους συναισθηµατικά ώστε να συµµετέχουν ενεργά στην διαδικασία, και αποδεχτείτε συµβουλές που θα δώσουν την ώθηση που αναζητά η ανασφάλειά σας. Έτσι, θα σας δικτυώσουν και παράλληλα, θα στηρίξουν τις προσπάθειές σας.

 

Την 2η πιο κοντινή συγγένεια στον κύκλο της εµπιστοσύνης, καταλαµβάνουν οι συγγενείς-φίλοι. Μοιραστείτε µαζί τους ό,τι έχετε ήδη κάνει και σκοπεύετε να κάνετε, και θα εκπλαγείτε από το πόσα µπορούν να προσφέρουν, ασχέτως αν οι τοµείς που απασχολούνται διαφέρουν από το αντικείµενό σας. Ανανεώστε τις σχέσεις σας µαζί τους και µην τις αφήνετε να βαλτώνουν µέχρι να χρειαστείτε τις συµβουλές και τη συµβολή τους. Προσοχή µόνο, να µην τους πιέσετε και να µην φανεί ότι τους πλησιάζετε τώρα γιατί τους έχετε ανάγκη. Κατά την ίδια πρακτική, προσεγγίστε και τους γνωστούς σας (παλιούς συµµαθητές, συµφοιτητές, συναδέλφους).

 

Αξιοποιήστε τα Social Media (µέσα επαγγελµατικής και κοινωνικής δικτύωσης), έτσι ώστε να σας εξυπηρετήσουν στην ανίχνευση (έρευνα εταιρειών και στελεχών), τη διαπραγµάτευση (εξάσκηση διπλωµατίας), τη διασύνδεση (δίκτυο) και την επικοινωνία (προώθηση στόχων). Στην επόµενη ενότητα αναλύονται εκτενώς τα 3 κυριότερα µέσα δικτύωσης (LinkedIn, Facebook και Twitter).

 

Διαβάστε περισσότερα στον Οδηγό Καριέρας 2015 | σελίδα 9