Career & Gen Y Έρευνα 2014

Home / Oδηγός Kαριέρας 2014 / Career & Gen Y Έρευνα 2014

Έρευνα 2014

Τι αναζητούν από την εργασία τους οι νέοι απόφοιτοι

Download

CareerGenY-2014_cover

Το kariera.gr, το πρώτο website για την εργασία στην Ελλάδα και μέλος του careerbuilder.com και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, για δεύτερη χρονιά, διενήργησαν μια τεράστια έρευνα για τις έννοιες της καριέρας και της εργασίας, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 2000 νέοι απόφοιτοι σχολών της γενιάς Υ (οι γεννημένοι από το 1980-2000) και πολλά Πανεπιστήμια και ΑΤΕΙ σε Αθήνα και περιφέρεια με την επιστημονική ευθύνη των Δρ Ειρήνης Νικάνδρου και Δρ Λήδας Παναγιωτοπούλου, Επίκουρων Καθηγητριών του ΟΠΑ.

Στόχος της έρευνας είναι να διερευνήσει τις κυρίαρχες τάσεις στην επιλογή εταιρίας/εργοδότη, με δεδομένο ότι η ανεργία στους νέους της Γενιάς Υ κυμαίνεται στο 52%, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Οι κύριοι τομείς της έρευνας αφορούν τους παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή εργοδότη, τη στάση τους προς τη διεθνή καριέρα, την επιχειρηματικότητα και τον προσανατολισμό στην επιλογή καριέρας. Τέλος, η έρευνα αναδεικνύει τους εργοδότες πρότυπα όπου οι νέοι Έλληνες επιθυμούν να εργαστούν. Τα συμπεράσματα εξαιρετικά ενδιαφέροντα.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Η ικανοποιητική αμοιβή, η ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και η εργασιακή ασφάλεια είναι τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά εργασίας για την πλειονότητα των νέων της Γενιάς Υ.
  • Η μέση μηνιαία αμοιβή που θα ήθελαν για μια θέση εργασίας στον ιδιωτικό τομέα είναι 1090 ευρώ, ενώ στον δημόσιο τομέα είναι 1040 ευρώ.
  • Οι νέοι της Γενιάς Υ έχουν μέτριο προσανατολισμό στο να κάνουν διεθνή καριέρα και μόνο το 16% έχει προβεί σε ενέργειες αναζήτησης εργασίας στο εξωτερικό παρότι 99,6% των νέων μιλάει Αγγλικά.
  • Παρότι οι νέοι έχουν θετική στάση απέναντι στην επιχειρηματικότητα μόλις το 10% έχει κάνει έστω και αρχικές κινήσεις διερεύνησης (αναζήτηση χρηματοδότησης ή υποστήριξης) για το ξεκίνημα μια νέας επιχείρησης.
  • Περισσότερο από το 40% των νέων αξιολογούν το ήθος και την εσωτερική εκπαίδευση ως εξαιρετικά σημαντικούς παράγοντες για την επιλογή εργασιακού περιβάλλοντος.
  • Η εξέλιξη, με ποσοστό 52%, κερδίζει όλους τους παράγοντες ως προς την προοπτική καριέρας, ενώ πριν ακόμη κι από τη διεθνή καριέρα ή τις προκλήσεις, έρχονται οι συστάσεις που θα λάβουν στο μέλλον, σε ποσοστό 47%.
  • Δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στις προοπτικές καριέρας που προσφέρει μια εταιρία/εργοδότης αναζητώντας:
    α) ικανοποιητικές αμοιβές (34,9%), β) ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη/ εξέλιξη (34,5%), γ) εργασιακό περιβάλλον με ήθος και εργασιακή ασφάλεια (33,3%)
  • Οι βασικοί λόγοι για να ξεκινήσουν μια δική τους επιχείρηση ιεραρχούνται ως εξής:
    α) θέλω να παίρνω εγώ τις αποφάσεις για τον εαυτό μου, β) μου αρέσει η πρόκληση, γ) για να κερδίζω περισσότερα χρήματα.
  • Η Γενιά Υ αισθάνεται υπεύθυνη για την πορεία και την επιτυχία της καριέρας της. Η διατήρηση των ηθικών αξιών τους αποτελεί πρωταρχικής σημασίας κριτήριο επιλογής εργοδότη/ εργασίας.

Συμπερασματα:

Η παρουσίαση των συμπερασμάτων της έρευνας θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, 11 Μαρτίου 2015, στις 15:00, στο GazARTE. Εκεί θα βραβευτούν και οι 10 πρώτες εταιρείες, στις οποίες οι νέοι της Γενιάς Υ επιθυμούν να εργαστούν:

  1. Google
  2. Coca Cola 3E Ελλάδος ΑΒΕΕ
  3. P & G Hellas
  4. Microsoft Hellas
  5. OTECosmote
  6. ΕΛΑΪΣ– Unilever Hellas Α.Ε.
  7. Mondelēz International
  8. PWC
  9. Nestlē Hellas
  10. Εθνική Τράπεζα

 

Με την αιγίδα του ΣΔΑΔΕ

Υποστηρικτές: Microsoft Hellas, Mondelēz International και PWC

 

Download