Awards ’14


Επιβραβεύοντας την Αριστεία “πλάθουμε” την Επόμενη Γενιά Ηγετών

Άποψη από την εκδήλωση

Την Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015, πραγματοποιήθηκε για 2η συνεχή χρονιά μια εκδήλωση γεμάτη ζωή και νιάτα, όπου το Kariera.gr (μέλος του ομίλου CareerBuilder), το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και οι εταιρείες, συνάντησαν την επόμενη γενιά των στελεχών και ηγετών της χώρας μας. Σε μια κατάμεστη αίθουσα από στελέχη και νέους, στο GazARTE στο Γκάζι, έγινε η παρουσίαση της έρευνας “Καριέρα και Γενιά Y 2014“ και η απονομή βραβείων στις 10 πρώτες εταιρείες που οι νέοι της Γενιάς Υ επιθυμούν να εργαστούν.

Στόχος της έρευνας ήταν, μέσω της συνεργασίας μιας ιδιωτικής εταιρείας και ενός πανεπιστημίου με Επιστημονικές Υπεύθυνες τις Επίκουρες Καθηγήτριες του ΟΠΑ, Ειρήνη Νικάνδρου και Λήδα Παναγιωτοπούλου, να διερευνηθούν οι κυρίαρχες τάσεις στην επιλογή εταιρείας/εργοδότη, δεδομένου ότι η ανεργία στους νέους της Γενιάς Υ κυμαίνεται στο 52% (πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ). Μόνον έτσι διαφαίνονται νέοι δρόμοι για την επίλυση του προβλήματος της νεανικής ανεργίας στην Ελλάδα και για μια νέα, στενή και ειλικρινή συνεργασία μεταξύ εργοδοτών, νέων και πανεπιστημίων. Σε υποστήριξη αυτών, η κα Δέσποινα Μαρίνου (Partner & Human Capital Leader, PwC) δήλωσε κατόπιν της βράβευσης, πως “η προτίμηση των νέων είναι τιμή για εμάς και αναγνώριση των προσπαθειών που καταβάλουμε για να είμαστε κοντά τους. Συνεργαζόμαστε στενά με τα ελληνικά πανεπιστήμια και οι αριστούχοι απόφοιτοί τους είναι τα μελλοντικά μας στελέχη. Υποστηρίζουμε φοιτητές και φοιτήτριες με προγράμματα επαγγελματικής καθοδήγησης, σεμινάρια και υποτροφίες. Μέχρι σήμερα έχουμε δώσει πάνω από 100 υποτροφίες σε αριστούχους για μεταπτυχιακές σπουδές, από τους οποίους πολλοί εργάζονται σήμερα στην εταιρεία μας.”

 

Στην έρευνα συμμετείχαν 1.929 νέοι ηλικίας 18-30 ετών, απόφοιτοι σχολών της Γενιάς Υ (γεννημένοι το 1980-2000) και πολλά Πανεπιστήμια και ΑΤΕΙ, σε Αθήνα και περιφέρεια. Οι κύριοι τομείς της, αφορούν στους παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή εργοδότη, τη στάση της γενιάς προς τη διεθνή καριέρα, την επιχειρηματικότητα και τον προσανατολισμό στην επιλογή καριέρας. H έρευνα ανέδειξε τους επιθυμητούς εργοδότες-πρότυπα που επελέγησαν από τους νέους Έλληνες και τα συμπεράσματα που ακολουθούν, είναι άκρως ενδιαφέροντα:

  • Η ικανοποιητική αμοιβή, η ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και η εργασιακή ασφάλεια είναι τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά εργασίας για την πλειονότητα των νέων της Γενιάς Υ.
  • Η μέση μηνιαία αμοιβή που θα ήθελαν για μια θέση εργασίας στον ιδιωτικό τομέα είναι 090 ευρώ, ενώ στον δημόσιο τομέα είναι 1.040 ευρώ.
  • Οι νέοι της Γενιάς Υ έχουν μέτριο προσανατολισμό στο να κάνουν διεθνή καριέρα· μόνο το 16% έχει αναζητήσει εργασία στο εξωτερικό, παρ’ ότι 99,6% των νέων μιλάει την Αγγλική γλώσσα.
  • Παρά τη θετική στάση που έχουν οι νέοι απέναντι στην επιχειρηματικότητα, μόλις το 10% έχει προχωρήσει σε αρχικές κινήσεις διερεύνησης (αναζήτηση χρηματοδότησης ή υποστήριξης) για το ξεκίνημα ενός Startup.
  • Περισσότερο από το 40% των νέων αξιολογούν το ήθος και την εσωτερική εκπαίδευση ως εξαιρετικά σημαντικούς παράγοντες για την επιλογή εργασιακού περιβάλλοντος.
  • Η εξέλιξη, με ποσοστό 52%, κερδίζει όλους τους παράγοντες ως προς την προοπτική καριέρας, ενώ πριν ακόμη κι από τη διεθνή καριέρα ή τις προκλήσεις, έρχονται οι συστάσεις που θα λάβουν στο μέλλον, σε ποσοστό 47%.
  • Δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στις προοπτικές καριέρας που προσφέρει μια εταιρεία/εργοδότης αναζητώντας:
    1. ικανοποιητικές αμοιβές (34,9%),
    2. ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη/ εξέλιξη (34,5%),
    3. εργασιακό περιβάλλον με ήθος και εργασιακή ασφάλεια (33,3%)
  • Οι βασικοί λόγοι για να ξεκινήσουν μια δική τους επιχείρηση ιεραρχούνται ως εξής:
    1. θέλω να παίρνω εγώ τις αποφάσεις για τον εαυτό μου,
    2. μου αρέσει η πρόκληση,
    3. για να κερδίζω περισσότερα χρήματα.
  • Η Γενιά Υ αισθάνεται υπεύθυνη για την πορεία και την επιτυχία της καριέρας της. Η διατήρηση των ηθικών αξιών των που την αποτελούν, αποτελεί πρωταρχικής σημασίας κριτήριο επιλογής εργοδότη/ εργασίας.

 

Οι 10 πρώτες εταιρείες, στις οποίες οι νέοι της Γενιάς Υ επιθυμούν να εργαστούν:

  1. Google
  2. Coca Cola 3E Ελλάδος ΑΒΕΕ
  3. P&G Hellas
  4. Microsoft Hellas
  5. Cosmote OTE
  6. ΕΛΑΪΣ – UNILEVER HELLAS Α.
  7. Mondelēz International
  8. PwC
  9. Nestlé Hellas
  10. Εθνική Τράπεζα

Μέσα από τις παρουσιάσεις και τις δηλώσεις των εταιρειών προς τους νέους αλλά και συναδέλφους του κλάδου – στελέχη άλλων εταιρειών –, προκύπτει μια νέα αντίληψη για το αύριο που δύναται να προσφέρει η Γενιά Υ. “Στην Coca-Cola Τρία Έψιλον νιώθουμε υπερήφανοι που τα μέλη της Γενιάς Υ επιβράβευσαν την εταιρεία μας και το εργασιακό της περιβάλλον ως ένα από τα καλύτερα στην Ελλάδα. Η έρευνα «Καριέρα και Γενιά Υ» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Kariera.gr, που υλοποιείται τα 2 τελευταία χρόνια, είναι για μας πολύ σημαντικό εργαλείο. Ο θεσμός αυτός μάς δίνει τη δυνατότητα να κατανοήσουμε καλύτερα τις επαγγελματικές επιδιώξεις και προσδοκίες των νέων ανθρώπων, εξάγοντας συμπεράσματα για αυτό που θεωρούν ιδανικό εργασιακό περιβάλλον. Ο άμεσος, αντιπροσωπευτικός και πολύ ουσιαστικός χαρακτήρας που έχει η διοργάνωση, εκφράζεται σε κάθε φάση της έρευνας και φυσικά στην εκδήλωση για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων”, αναφέρει η Τζίνα Κυβετού (HR Director Greece & Cyprus, Coca-Cola Hellenic Bottling Company).

Σημαντικό σημείο αναφοράς ήταν, ότι η γενιά αυτή αποτελεί όχι μόνο την επόμενη γενιά στελεχών, αλλά και των ηγετών της χώρας μας, καθώς και ότι μόνον αυτή μπορεί να μας βγάλει από την κρίση. Συμπληρωματικά δήλωσε η κα Ματίνα Xατζηπαύλου (Human Resources Lead, Microsoft Hellas), ότι “…θα ήθελα να συγχαρώ το kariera.gr, που για μία ακόμη χρονιά διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία την εκδήλωση “Καριέρα & Γενιά Υ”. Τα αποτελέσματα της εργασιακής έρευνας που πραγματοποίησε σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο  αποτελούν  για εμάς πολύτιμο εργαλείο, αφού μας προσφέρουν μια ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι νέοι σήμερα χαρτογραφούν την αγορά εργασίας, με σκοπό την επιλογή του κατάλληλου εργοδότη. Η νέα γενιά αποτελεί το μέλλον των επιχειρήσεων, οπότε είναι πολύ σημαντικό να πραγματοποιούνται τέτοιου είδους πρωτοβουλίες, οι οποίες επιτρέπουν στους νέους να αναδεικνύουν, με βάση τα προσωπικά τους κριτήρια, τους κορυφαίους εργοδότες της χώρας μας.”

Αρκετά στελέχη δεν παρέλειψαν να τονίσουν και τη σημασία της επιβράβευσης της αριστείας των νέων, προκειμένου να τους κρατήσουμε κοντά μας και να τους αποτρέψουμε να φύγουν στο εξωτερικό. Χαρακτηριστικά δήλωσαν οι κ.κ. Ζερικιώτη Φωτεινή (Junior Corporate Affairs Coordinator, Mondelēz) και Φαφούτη Φωτίνα (Assistant Brand Manager Coffee, Mondelēz), “…το να βραβεύεται η εταιρία στην οποία εργάζεσαι και να αποτελεί έναν από τους πιο ελκυστικούς εργοδότες για το Gen Y, είναι για εμάς μία σημαντική διάκριση αλλά και μία επιβεβαίωση των όσων βιώνουμε καθημερινά σε μία εταιρία που επιβραβεύει τις πρωτοβουλίες των εργαζομένων, επενδύει στην καινοτομία και δίνει αξία σε μικρές και μεγάλες προσπάθειες ώστε να αποτελεί ένα άριστο εργασιακό περιβάλλον για όλες τις γενιές και ιδιαίτερα για τους νέους που δεν διστάζουν να ονειρεύονται, να διεκδικούν και να αναλαμβάνουν τις προκλήσεις του σήμερα.”

 

Για να δείτε ολοκληρωμένη την έρευνα και τα αποτελέσματά της, μπορείτε εδώ: https://www.careerguide.gr/?page_id=667

Με την αιγίδα του ΣΔΑΔΕ και υποστηρικτές την Microsoft Hellas, την Mondelēz International και την PwC.