Career & Gen Y

Home / Career & Gen Y
Έρευνα 2015-2016Έρευνα 2014-2015Έρευνα 2013Awards 2014Awards 2013

Έρευνα 2016

Τι αναζητούν από την εργασία τους οι νέοι απόφοιτοι
Η πιο σημαντική εργασιακή έρευνα της χρονιάς μόλις έφτασε!

GenY_2016_cover

 

 

 

Η έρευνα διεξήχθη από το kariera.gr, το πρώτο website για την εργασία στην Ελλάδα, μέλος του CareerBuilder, σε συνεργασία με το Εργαστήριο Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, για τρίτη χρονιά, κατά το χρονικό διάστημα Απρίλιος-Μάιος 2016. Στην έρευνα έλαβαν μέρος 5.208 νέοι, εκπρόσωποι της γενιάς Υ (γεννημένοι την περίοδο 1980-2000) ηλικίας 18-35 ετών, φοιτητές και απόφοιτοι ΑΕΙ/ΑΤΕΙ απ’ όλη την Ελλάδα με χρήση δομημένου ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου και τυχαία δειγματοληψία. Το μέγεθος του δείγματος περιορίζει όποιο στατιστικό λάθος στο  1% και καθιστά την παρούσα έρευνα τη μεγαλύτερη που έχει διεξαχθεί ποτέ στην Ελλάδα και την Ευρώπη για τη γενιά Υ .

 

Πατήστε εδώ για τα πλήρη αποτελέσματα της έρευνας

 

 

Η Γενιά Υ ή Millennials είναι σήμερα η μεγαλύτερη γενιά στον κόσμο. Θέλουν να µαθαίνουν, να αναπτύσσονται, να ξέρουν το «γιατί». Είναι απαιτητικοί, έτοιµοι να αντιµετωπίσουν κάθε πρόκληση, προσαρµοστικοί, έτοιµοι για αλλαγή πορείας ανά πάσα στιγµή. Είναι η γενιά µε τα περισσότερα προσόντα που έχει µπει ποτέ στον εργασιακό στίβο. Ποια είναι όµως τα χαρακτηριστικά των νέων Yers στην Ελλάδα; Τι ζητάνε από την εργασία τους; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του «ιδανικού» εργοδότη; Τι μισθό παίρνουν; Πόσοι θέλουν να φύγουν στο εξωτερικό; Σε ποιες εταιρίες επιθυµούν να εργαστούν; Στην Ελλάδα της κρίσης και της υψηλής ανεργίας ποια είναι τα χαρακτηριστικά που οι νέοι της Γενιάς Υ αναζητούν από την εργασία και την καριέρα τους;

Η παρουσίαση των συμπερασμάτων της έρευνας πραγματοποιήθηκε σε ειδική εκδήλωση την Παρασκευή, 3 Ιουνίου 2016, στο Deree – The American College of Greece μπροστά στο πιο δυναμικό Gen Y κοινό, όλους τους συμμετέχοντες του τελικού του διαγωνισμού Business Talents.

Η ΒIC ΒΙΟΛΕΞ Α.Ε. υποστηρίζει την πρωτοβουλία του kariera.gr και του Οικονομικού Πανεπιστήμιου Αθηνών η οποία έρχεται να ρίξει φως σε μια ολόκληρη γενιά, την γενιά «Υ» και τους νέους όρους που διαμορφώνει στο επαγγελματικό τοπίο.

 

Σκοπός της έρευνας είναι να αναλύσει τις στάσεις που έχουν οι νέοι της γενιάς αυτής στην Ελλάδα ως προς την καριέρα τους και  τί είναι σημαντικό γι’ αυτούς όταν σχεδιάζουν και προγραμματίζουν την εργασιακή τους ζωή. Το 2016 η έρευνα εμπλουτίσθηκε με μία ενότητα που μελετά την επίδραση της κρίσης στην καριέρα των νέων.

 

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το πλήρες e-book της έρευνας

 

Έρευνα 2014-2015

Τι αναζητούν από την εργασία τους οι νέοι απόφοιτοι
Η πιο σημαντική εργασιακή έρευνα της χρονιάς είναι εδώ!

Download

CareerGenY-2014_cover

Το kariera.gr, το πρώτο website για την εργασία στην Ελλάδα και μέλος του careerbuilder.com και το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, για δεύτερη χρονιά, διενήργησαν μια τεράστια έρευνα για τις έννοιες της καριέρας και της εργασίας, στην οποία συμμετείχαν περισσότεροι από 2000 νέοι απόφοιτοι σχολών της γενιάς Υ (οι γεννημένοι από το 1980-2000) και πολλά Πανεπιστήμια και ΑΤΕΙ σε Αθήνα και περιφέρεια με την επιστημονική ευθύνη των Δρ Ειρήνης Νικάνδρου και Δρ Λήδας Παναγιωτοπούλου, Επίκουρων Καθηγητριών του ΟΠΑ.

Στόχος της έρευνας είναι να διερευνήσει τις κυρίαρχες τάσεις στην επιλογή εταιρίας/εργοδότη, με δεδομένο ότι η ανεργία στους νέους της Γενιάς Υ κυμαίνεται στο 52%, σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Οι κύριοι τομείς της έρευνας αφορούν τους παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή εργοδότη, τη στάση τους προς τη διεθνή καριέρα, την επιχειρηματικότητα και τον προσανατολισμό στην επιλογή καριέρας. Τέλος, η έρευνα αναδεικνύει τους εργοδότες πρότυπα όπου οι νέοι Έλληνες επιθυμούν να εργαστούν. Τα συμπεράσματα εξαιρετικά ενδιαφέροντα.

Πιο συγκεκριμένα:

  • Η ικανοποιητική αμοιβή, η ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και η εργασιακή ασφάλεια είναι τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά εργασίας για την πλειονότητα των νέων της Γενιάς Υ.
  • Η μέση μηνιαία αμοιβή που θα ήθελαν για μια θέση εργασίας στον ιδιωτικό τομέα είναι 1090 ευρώ, ενώ στον δημόσιο τομέα είναι 1040 ευρώ.
  • Οι νέοι της Γενιάς Υ έχουν μέτριο προσανατολισμό στο να κάνουν διεθνή καριέρα και μόνο το 16% έχει προβεί σε ενέργειες αναζήτησης εργασίας στο εξωτερικό παρότι 99,6% των νέων μιλάει Αγγλικά.
  • Παρότι οι νέοι έχουν θετική στάση απέναντι στην επιχειρηματικότητα μόλις το 10% έχει κάνει έστω και αρχικές κινήσεις διερεύνησης (αναζήτηση χρηματοδότησης ή υποστήριξης) για το ξεκίνημα μια νέας επιχείρησης.
  • Περισσότερο από το 40% των νέων αξιολογούν το ήθος και την εσωτερική εκπαίδευση ως εξαιρετικά σημαντικούς παράγοντες για την επιλογή εργασιακού περιβάλλοντος.
  • Η εξέλιξη, με ποσοστό 52%, κερδίζει όλους τους παράγοντες ως προς την προοπτική καριέρας, ενώ πριν ακόμη κι από τη διεθνή καριέρα ή τις προκλήσεις, έρχονται οι συστάσεις που θα λάβουν στο μέλλον, σε ποσοστό 47%.
  • Δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στις προοπτικές καριέρας που προσφέρει μια εταιρία/εργοδότης αναζητώντας:
    α) ικανοποιητικές αμοιβές (34,9%), β) ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη/ εξέλιξη (34,5%), γ) εργασιακό περιβάλλον με ήθος και εργασιακή ασφάλεια (33,3%)
  • Οι βασικοί λόγοι για να ξεκινήσουν μια δική τους επιχείρηση ιεραρχούνται ως εξής:
    α) θέλω να παίρνω εγώ τις αποφάσεις για τον εαυτό μου, β) μου αρέσει η πρόκληση, γ) για να κερδίζω περισσότερα χρήματα.
  • Η Γενιά Υ αισθάνεται υπεύθυνη για την πορεία και την επιτυχία της καριέρας της. Η διατήρηση των ηθικών αξιών τους αποτελεί πρωταρχικής σημασίας κριτήριο επιλογής εργοδότη/ εργασίας.

Συμπερασματα:

Η παρουσίαση των συμπερασμάτων της έρευνας θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη, 11 Μαρτίου 2015, στις 15:00, στο GazARTE. Εκεί θα βραβευτούν και οι 10 πρώτες εταιρείες, στις οποίες οι νέοι της Γενιάς Υ επιθυμούν να εργαστούν:

  1. Google
  2. Coca Cola 3E Ελλάδος ΑΒΕΕ
  3. P & G Hellas
  4. Microsoft Hellas
  5. OTECosmote
  6. ΕΛΑΪΣ– Unilever Hellas Α.Ε.
  7. Mondelēz International
  8. PWC
  9. Nestlē Hellas
  10. Εθνική Τράπεζα

 

Με την αιγίδα του ΣΔΑΔΕ

Υποστηρικτές: Microsoft Hellas, Mondelēz International και PWC

 

Έρευνα 2013

Τι αναζητούν από την εργασία τους οι νέοι απόφοιτοι
Η πιο σημαντική εργασιακή έρευνα της χρονιάς είναι εδώ!

Download

CareerGenY-2013_cover

Μια νέα γενιά µπαίνει στον εργασιακό χώρο! Yers, Millenials, Echo-Boomers, Net Generation είναι κάποια από τα ονόµατα που δόθηκαν στη γενιά αυτή. Θέλουν να µαθαίνουν, να αναπτύσσονται, να ξέρουν το “γιατί”. Είναι απαιτητικοί, έτοιµοι να αντιµετωπίσουν κάθε πρόκληση, προσαρµοστικοί, ανεξάρτητοι, έτοιµοι για αλλαγή πορείας ανά πάσα στιγµή. Είναι η γενιά µε τα περισσότερα προσόντα που έχει µπει ποτέ στον εργασιακό στίβο. Πολλαπλές ικανότητες, τεχνολογική εξοικείωση, οµαδική συνεργασία φαίνεται να είναι δυνατά τους σηµεία.

Αυτά είναι κάποια από τα χαρακτηριστικά που έχουν αποδοθεί στη γενιά αυτή. Ποια είναι όµως τα χαρακτηριστικά των νέων Yers στην Ελλάδα; Καθώς οι οικονοµικοί πόροι “στενεύουν”, οι εταιρείες δεν έχουν τα περιθώρια να αγνοήσουν και να µην διαχειρισθούν αποτελεσµατικά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της νέας αυτής γενιάς εργαζοµένων. Τι ζητάνε οι Υers από την εργασία τους; Πώς βλέπουν την καριέρα τους; Ποια είναι τα χαρακτηριστικά του “ιδανικού” εργοδότη; Σ’ αυτά και άλλα ερωτήµατα απαντά η έρευνα που διεξήχθη από το Οικονοµικό Πανεπιστήµιο Αθηνών σε συνεργασία µε το kariera.gr το χρονικό διάστηµα Νοέµβριος 2012-Απρίλιος 2013.

Η µελέτη εστιάζει σε τρεις κύριες περιοχές ενδιαφέροντος:

α. Στους παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή εργοδότη/εταιρείας,

β. Στον προσανατολισµό που έχουν οι νέοι σχετικά µε την επιλογή της καριέρα τους και

γ. Στα “µονοπάτια” που θέλουν να εξελιχθεί η καριέρα τους.

Μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία που προέκυψαν είναι πως:

  • Σε σχέση µε την εταιρική εικόνα, πάνω από 70% των νέων θεωρεί ότι είναι σηµαντικό να εργάζονται σε µια εταιρεία που είναι δυναµική, έχει καλό όνοµα και φήµη και θεωρείται επιτυχηµένη στην αγορά.
  • Σε σχέση µε το εργασιακό κλίµα, η πλειοψηφία θέλει να εργάζεται σε µια εταιρεία που θα χαρακτηρίζεται από ήθος και θα προσφέρει τη δυνατότητα για εσωτερική εκπαίδευση.
  • Σε σχέση µε τα χαρακτηριστικά της εργασίας, η ικανοποιητική αµοιβή (55%), η ισορροπία εργασιακής και προσωπικής ζωής (50%) και η εργασιακή ασφάλεια (42%) είναι οι τρεις παράγοντες που οι νέοι θεωρούν ότι είναι πολύ σηµαντικοί για την επιλογή της εργασίας τους.
  • Σε σχέση µε την καριέρα τους, το 51% θεωρεί ότι είναι πολύ σηµαντικό να έχει µια εργασία που θα τους προσφέρει ευκαιρίες εξέλιξης και προαγωγές και το 44% θεωρεί ως πολύ σηµαντικό το να έχει µια εργασία που θα δίνει καλές συστάσεις για µελλοντική εξέλιξη.
  • Όταν ζητείται από τους νέους να ιεραρχήσουν τους 10 πιο σηµαντικούς παράγοντες στην επιλογή του µελλοντικού εργοδότη, τότε ο πιο σηµαντικός παράγοντας είναι οι ευκαιρίες προσωπικής και επαγγελµατικής ανάπτυξης, ο αµέσως επόµενος πιο σηµαντικός παράγοντας είναι οι αµοιβές και ακολουθεί ο παράγοντας είναι η προκλητική και ενδιαφέρουσα εργασία.

Ο Αλέξανδρος Φουρλής, γενικός διευθυντής του kariera.gr σχολιάζοντας τα αποτελέσµατα της έρευνας ανέφερε χαρακτηριστικά “Η γενιά Y µπαίνει στο χώρο της εργασίας και θα αλλάξει τη σχέση εργοδότη-εργαζοµένου αλλά και τη σχέση µας µε την εργασία. Το πρώτο πράγµα που κρατάω και συµφωνώ απόλυτα µε τα αποτελέσµατα της έρευνας είναι η ενεργητική διαχείριση της καριέρας. Σε αυτό συνέβαλλε και η κρίση που “διάλυσε” παραδοσιακούς δεσµούς εργοδότη-εργαζοµένου. Οι νέοι γνωρίζουν ότι δεν θα δουλεύουν για όλη τους τη ζωή σε έναν εργοδότη ή σε ένα αντικείµενο-κλάδο και θέλουν να κρατάνε αυτοί τον έλεγχο της καριέρας τους. Θα µετακινούνται πιο συχνά αναζητώντας ευκαιρίες εξέλιξης ή απλά πιο ενδιαφέρουσα δουλειά. Θα είναι πιο δεκτικοί στην επιχειρηµατικότητα και στην ελεύθερη συνεργασία (freelancing).

Οι εργοδότες µπορούν να συνεχίσουν να βασίζονται στην καλή φήµη των προϊόντων τους και της εταιρείας τους για να προσελκύουν τους καλύτερους αλλά θα πρέπει να σκεφτούν και τι αλλάζει, να προβάλλουν την κοινωνική τους υπευθυνότητα, να σχεδιάζουν µονοπάτια καριέρας που επιτρέπουν τη γρήγορη εξέλιξη, να µειώσουν τα στεγανά και να αυξήσουν τη διαφάνεια και την επικοινωνία εντός και εκτός της επιχείρησης.

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ

Ποιοι:
Η έρευνα διεξήχθη από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών σε συνεργασία με το kariera.gr.

Χρονικό διάστηµα:
Νοέµβριος 2012-Απρίλιος 2013.

Ανάγκη:
Η έρευνα αυτή ήρθε για να καλύψει την ανάγκη να κατανοήσουµε καλύτερα τη νέα αυτή δυναµική οµάδα που εισέρχεται στην αγορά εργασίας και που διαφέρει σηµαντικά από όλες τις προηγούµενες.

Συµµετέχοντες:
Στην έρευνα συµµετείχαν 1.070 νέοι, ηλικίας 18-30 ετών, προπτυχιακοί και µεταπτυχιακοί φοιτητές που φοιτούν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ στην Ελλάδα, αλλά και junior στελέχη που ανήκουν στη Γενιά Y.

Επιστηµονικοί συνεργάτες:
Επιστηµονικά υπεύθυνες για την έρευνα αυτή, η οποία διενεργήθηκε µε την υποστήριξη της εταιρείας kariera.gr, ήταν οι Επίκουρες Καθηγήτριες του Οικονοµικού Πανεπιστηµίου Αθηνών, Ειρήνη Νικάνδρου και Λήδα Παναγιωτοπούλου.

 

 

Άποψη από την εκδήλωση

Την Τετάρτη 11 Μαρτίου 2015, πραγματοποιήθηκε για 2η συνεχή χρονιά μια εκδήλωση γεμάτη ζωή και νιάτα, όπου το Kariera.gr (μέλος του ομίλου CareerBuilder), το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και οι εταιρείες, συνάντησαν την επόμενη γενιά των στελεχών και ηγετών της χώρας μας. Σε μια κατάμεστη αίθουσα από στελέχη και νέους, στο GazARTE στο Γκάζι, έγινε η παρουσίαση της έρευνας “Καριέρα και Γενιά Y 2014“ και η απονομή βραβείων στις 10 πρώτες εταιρείες που οι νέοι της Γενιάς Υ επιθυμούν να εργαστούν.

Στόχος της έρευνας ήταν, μέσω της συνεργασίας μιας ιδιωτικής εταιρείας και ενός πανεπιστημίου με Επιστημονικές Υπεύθυνες τις Επίκουρες Καθηγήτριες του ΟΠΑ, Ειρήνη Νικάνδρου και Λήδα Παναγιωτοπούλου, να διερευνηθούν οι κυρίαρχες τάσεις στην επιλογή εταιρείας/εργοδότη, δεδομένου ότι η ανεργία στους νέους της Γενιάς Υ κυμαίνεται στο 52% (πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ). Μόνον έτσι διαφαίνονται νέοι δρόμοι για την επίλυση του προβλήματος της νεανικής ανεργίας στην Ελλάδα και για μια νέα, στενή και ειλικρινή συνεργασία μεταξύ εργοδοτών, νέων και πανεπιστημίων. Σε υποστήριξη αυτών, η κα Δέσποινα Μαρίνου (Partner & Human Capital Leader, PwC) δήλωσε κατόπιν της βράβευσης, πως “η προτίμηση των νέων είναι τιμή για εμάς και αναγνώριση των προσπαθειών που καταβάλουμε για να είμαστε κοντά τους. Συνεργαζόμαστε στενά με τα ελληνικά πανεπιστήμια και οι αριστούχοι απόφοιτοί τους είναι τα μελλοντικά μας στελέχη. Υποστηρίζουμε φοιτητές και φοιτήτριες με προγράμματα επαγγελματικής καθοδήγησης, σεμινάρια και υποτροφίες. Μέχρι σήμερα έχουμε δώσει πάνω από 100 υποτροφίες σε αριστούχους για μεταπτυχιακές σπουδές, από τους οποίους πολλοί εργάζονται σήμερα στην εταιρεία μας.”

 

Στην έρευνα συμμετείχαν 1.929 νέοι ηλικίας 18-30 ετών, απόφοιτοι σχολών της Γενιάς Υ (γεννημένοι το 1980-2000) και πολλά Πανεπιστήμια και ΑΤΕΙ, σε Αθήνα και περιφέρεια. Οι κύριοι τομείς της, αφορούν στους παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή εργοδότη, τη στάση της γενιάς προς τη διεθνή καριέρα, την επιχειρηματικότητα και τον προσανατολισμό στην επιλογή καριέρας. H έρευνα ανέδειξε τους επιθυμητούς εργοδότες-πρότυπα που επελέγησαν από τους νέους Έλληνες και τα συμπεράσματα που ακολουθούν, είναι άκρως ενδιαφέροντα:

  • Η ικανοποιητική αμοιβή, η ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και η εργασιακή ασφάλεια είναι τα πιο σημαντικά χαρακτηριστικά εργασίας για την πλειονότητα των νέων της Γενιάς Υ.
  • Η μέση μηνιαία αμοιβή που θα ήθελαν για μια θέση εργασίας στον ιδιωτικό τομέα είναι 090 ευρώ, ενώ στον δημόσιο τομέα είναι 1.040 ευρώ.
  • Οι νέοι της Γενιάς Υ έχουν μέτριο προσανατολισμό στο να κάνουν διεθνή καριέρα· μόνο το 16% έχει αναζητήσει εργασία στο εξωτερικό, παρ’ ότι 99,6% των νέων μιλάει την Αγγλική γλώσσα.
  • Παρά τη θετική στάση που έχουν οι νέοι απέναντι στην επιχειρηματικότητα, μόλις το 10% έχει προχωρήσει σε αρχικές κινήσεις διερεύνησης (αναζήτηση χρηματοδότησης ή υποστήριξης) για το ξεκίνημα ενός Startup.
  • Περισσότερο από το 40% των νέων αξιολογούν το ήθος και την εσωτερική εκπαίδευση ως εξαιρετικά σημαντικούς παράγοντες για την επιλογή εργασιακού περιβάλλοντος.
  • Η εξέλιξη, με ποσοστό 52%, κερδίζει όλους τους παράγοντες ως προς την προοπτική καριέρας, ενώ πριν ακόμη κι από τη διεθνή καριέρα ή τις προκλήσεις, έρχονται οι συστάσεις που θα λάβουν στο μέλλον, σε ποσοστό 47%.
  • Δίνουν μεγαλύτερη βαρύτητα στις προοπτικές καριέρας που προσφέρει μια εταιρεία/εργοδότης αναζητώντας:
    1. ικανοποιητικές αμοιβές (34,9%),
    2. ευκαιρίες για προσωπική και επαγγελματική ανάπτυξη/ εξέλιξη (34,5%),
    3. εργασιακό περιβάλλον με ήθος και εργασιακή ασφάλεια (33,3%)
  • Οι βασικοί λόγοι για να ξεκινήσουν μια δική τους επιχείρηση ιεραρχούνται ως εξής:
    1. θέλω να παίρνω εγώ τις αποφάσεις για τον εαυτό μου,
    2. μου αρέσει η πρόκληση,
    3. για να κερδίζω περισσότερα χρήματα.
  • Η Γενιά Υ αισθάνεται υπεύθυνη για την πορεία και την επιτυχία της καριέρας της. Η διατήρηση των ηθικών αξιών των που την αποτελούν, αποτελεί πρωταρχικής σημασίας κριτήριο επιλογής εργοδότη/ εργασίας.

 

Οι 10 πρώτες εταιρείες, στις οποίες οι νέοι της Γενιάς Υ επιθυμούν να εργαστούν:

  1. Google
  2. Coca Cola 3E Ελλάδος ΑΒΕΕ
  3. P&G Hellas
  4. Microsoft Hellas
  5. Cosmote OTE
  6. ΕΛΑΪΣ – UNILEVER HELLAS Α.
  7. Mondelēz International
  8. PwC
  9. Nestlé Hellas
  10. Εθνική Τράπεζα

Μέσα από τις παρουσιάσεις και τις δηλώσεις των εταιρειών προς τους νέους αλλά και συναδέλφους του κλάδου – στελέχη άλλων εταιρειών –, προκύπτει μια νέα αντίληψη για το αύριο που δύναται να προσφέρει η Γενιά Υ. “Στην Coca-Cola Τρία Έψιλον νιώθουμε υπερήφανοι που τα μέλη της Γενιάς Υ επιβράβευσαν την εταιρεία μας και το εργασιακό της περιβάλλον ως ένα από τα καλύτερα στην Ελλάδα. Η έρευνα «Καριέρα και Γενιά Υ» του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Kariera.gr, που υλοποιείται τα 2 τελευταία χρόνια, είναι για μας πολύ σημαντικό εργαλείο. Ο θεσμός αυτός μάς δίνει τη δυνατότητα να κατανοήσουμε καλύτερα τις επαγγελματικές επιδιώξεις και προσδοκίες των νέων ανθρώπων, εξάγοντας συμπεράσματα για αυτό που θεωρούν ιδανικό εργασιακό περιβάλλον. Ο άμεσος, αντιπροσωπευτικός και πολύ ουσιαστικός χαρακτήρας που έχει η διοργάνωση, εκφράζεται σε κάθε φάση της έρευνας και φυσικά στην εκδήλωση για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων”, αναφέρει η Τζίνα Κυβετού (HR Director Greece & Cyprus, Coca-Cola Hellenic Bottling Company).

Σημαντικό σημείο αναφοράς ήταν, ότι η γενιά αυτή αποτελεί όχι μόνο την επόμενη γενιά στελεχών, αλλά και των ηγετών της χώρας μας, καθώς και ότι μόνον αυτή μπορεί να μας βγάλει από την κρίση. Συμπληρωματικά δήλωσε η κα Ματίνα Xατζηπαύλου (Human Resources Lead, Microsoft Hellas), ότι “…θα ήθελα να συγχαρώ το kariera.gr, που για μία ακόμη χρονιά διοργάνωσε με μεγάλη επιτυχία την εκδήλωση “Καριέρα & Γενιά Υ”. Τα αποτελέσματα της εργασιακής έρευνας που πραγματοποίησε σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο αποτελούν για εμάς πολύτιμο εργαλείο, αφού μας προσφέρουν μια ολοκληρωμένη εικόνα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι νέοι σήμερα χαρτογραφούν την αγορά εργασίας, με σκοπό την επιλογή του κατάλληλου εργοδότη. Η νέα γενιά αποτελεί το μέλλον των επιχειρήσεων, οπότε είναι πολύ σημαντικό να πραγματοποιούνται τέτοιου είδους πρωτοβουλίες, οι οποίες επιτρέπουν στους νέους να αναδεικνύουν, με βάση τα προσωπικά τους κριτήρια, τους κορυφαίους εργοδότες της χώρας μας.”

Αρκετά στελέχη δεν παρέλειψαν να τονίσουν και τη σημασία της επιβράβευσης της αριστείας των νέων, προκειμένου να τους κρατήσουμε κοντά μας και να τους αποτρέψουμε να φύγουν στο εξωτερικό. Χαρακτηριστικά δήλωσαν οι κ.κ. Ζερικιώτη Φωτεινή (Junior Corporate Affairs Coordinator, Mondelēz) και Φαφούτη Φωτίνα (Assistant Brand Manager Coffee, Mondelēz), “…το να βραβεύεται η εταιρία στην οποία εργάζεσαι και να αποτελεί έναν από τους πιο ελκυστικούς εργοδότες για το Gen Y, είναι για εμάς μία σημαντική διάκριση αλλά και μία επιβεβαίωση των όσων βιώνουμε καθημερινά σε μία εταιρία που επιβραβεύει τις πρωτοβουλίες των εργαζομένων, επενδύει στην καινοτομία και δίνει αξία σε μικρές και μεγάλες προσπάθειες ώστε να αποτελεί ένα άριστο εργασιακό περιβάλλον για όλες τις γενιές και ιδιαίτερα για τους νέους που δεν διστάζουν να ονειρεύονται, να διεκδικούν και να αναλαμβάνουν τις προκλήσεις του σήμερα.”

 

Για να δείτε ολοκληρωμένη την έρευνα και τα αποτελέσματά της, μπορείτε εδώ: http://www.careerguide.gr/?page_id=667

Με την αιγίδα του ΣΔΑΔΕ και υποστηρικτές την Microsoft Hellas, την Mondelēz International και την PwC.


Άποψη από την εκδήλωση

Την Τρίτη 26 Νοεµβρίου 2013, σε µια εκδήλωση εµπνευσµένη από τους ρυθµούς, τον τρόπο ζωής και έκφρασης της Γενιάς Y, πήρε σάρκα και οστά η παρουσίαση της έρευνας “Καριέρα και Γενιά Y” που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε στο πλαίσιο δράσεων σχετικά µε την απασχόληση από το kariera.gr (µέλος του οµίλου CareerBuilder) σε συνεργασία µε το Οικονοµικό Πανεπιστήµιο Αθηνών. Στόχος της έρευνας ήταν, µε Επιστηµονικές Υπεύθυνες τις Επίκουρες Καθηγήτριες του ΟΠΑ, Ειρήνη Νικάνδρου και Λήδα Παναγιωτοπούλου, να διερευνηθούν οι κυρίαρχες τάσεις µεταξύ των νέων ανθρώπων, στην επιλογή της εταιρείας/εργοδότη που προτιµούν και στο σχεδιασµό της καριέρας τους. Με δείγµα εύρους 1070 φοιτητές και αποφοίτους ΑΕΙ/ΑΤΕΙ απ’ όλη την Ελλάδα, ηλικίας 18-30 ετών, συλλέχθηκαν και επεξεργάστηκαν δεδοµένα της έρευνας ώστε να αναλυθούν οι στάσεις των νέων ως προς την καριέρα τους και τί είναι σηµαντικό γι’ αυτούς όταν σχεδιάζουν και προγραµµατίζουν την εργασιακή τους ζωή.

Η συγκέντρωση πραγµατοποιήθηκε στο gazARTE, µε παρόντες τους φοιτητές και τις εταιρείες που βραβεύθηκαν ως οι προτιµητέες για να εργαστεί η Γενιά Y, προσφέροντας όπως ανέφερε και η κα Έφη Ζαχαρά (Selection and Development Ass. Manager, Τράπεζα Eurobank Ergasias A.E.) “για πρώτη φορά σαφή συµπεράσµατα για τις εργασιακές προτιµήσεις και το προφίλ των νέων της Γενιάς Υ, συµβάλλοντας στην ενίσχυση της διασύνδεσης της ακαδηµαϊκής κοινότητας µε την αγορά εργασίας και ευρύτερα στο σχεδιασµό δράσεων για την ενίσχυση της απασχολησιµότητας των νέων. Η σκιαγράφηση του προφίλ, των στάσεων και των αναγκών της Γενιάς Υ, καθώς και ο ανοιχτός διάλογος που πραγµατοποιήθηκε στην εκδήλωση, ενθάρρυνε περαιτέρω τη δέσµευση για δράση. Συγχαρητήρια σε όλους του εµπλεκόµενους!”.

Πρωταγωνιστές της εκδήλωσης φυσικά ήταν οι νέοι, τα Social Media που τους συνοδεύουν στην καθηµερινότητα και την εργασία τους, καθώς και οι απόψεις τους για την νέα αγορά που θα διαµορφώσουν µε τη σειρά τους. Για να γίνουν, όπως προσδοκάται, οι νέοι ηγέτες της αγοράς εργασίας του αύριο. Η αντίθεση δε που βίωσαν όλοι χωροταξικά, ήταν και το κύριο ενδιαφέρον της βραδιάς! Για πρώτη φορά ίσως, στη θέση του κοινού παραστάθηκαν εταιρείες και στελέχη τους – έτοιµοι να ακούσουν τι έχει να παρατηρήσει και να προτείνει η Γενιά Y live καθώς και µέσα από τα αποτελέσµατα της έρευνας -, ενώ σε πιο casual µορφής panel που στήθηκε επί σκηνής, προετοιµάστηκαν νέοι για να ανταποκριθούν στις ερωτήσεις που τους τέθηκαν για τις προ(σ)κλήσεις του αύριο.

Όπως χαρακτηριστικά δήλωσε και κατόπιν της βράβευσης η κα Γιολάντα Κουρασµενάκη (HR Director Greece & Cyprus, Coca-Cola Tρία Έψιλον ΑΒΕΕ), “η πρωτοβουλία του Kariera.gr και του Οικονοµικού Πανεπιστήµιου Αθηνών, είναι κάτι πολύ παραπάνω από µια µεθοδική έρευνα για τη Γενιά Υ. Αποτελεί µια πρόσκληση για δράση και µια µοναδική ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να δηµιουργήσουµε το δρόµο και να σχεδιάσουµε το µέλλον που εµείς θέλουµε για τη νέα γενιά, τους ηγέτες του αύριο. Στην Coca-Cola Τρία Έψιλον, το 34% του µόνιµου προσωπικού ανήκει στη Γενιά Υ! Η βράβευση µάς γεµίζει περηφάνια και µας δίνει δύναµη να συνεχίσουµε να επενδύουµε στους ανθρώπους µας µε το ίδιο πάθος, να αναζητούµε ακούραστα νέα ταλέντα και να συνδέουµε την επιχειρηµατική ανάπτυξη µε τη συνεισφορά προς την κοινωνία και τον άνθρωπο. Στην Coca-Cola Τρία Έψιλον, οραµατιζόµαστε το µέλλον µε τα ζωηρά χρώµατα της Γενιάς Υ”.

Μέσα από κυρίαρχα συµπεράσµατα της έρευνας προέκυψαν δύο κύριες κατηγορίες, που αφορούν αφενός στην κατανόηση των αναγκών και των στάσεων των νέων της Γενιάς Υ και αφετέρου τί σηµαίνουν αυτά για τη σηµερινή Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναµικού. Η Γενιά Y έδειξε, σε σχέση µε την Εργασία, να δίνει βαρύτητα στις Προοπτικές Καριέρας που προσφέρει µια εταιρεία/εργοδότης και ν’ αναζητά Ικανοποιητικές Αµοιβές, Ευκαιρίες για Προσωπική και Επαγγελµατική Ανάπτυξη/ Εξέλιξη, Εργασιακό Περιβάλλον µε Ήθος και Εργασιακή Ασφάλεια. Σε σχέση µε την Καριέρα, δείχνει Ενεργητική Στάση, αυτοδιαχειρίζεται την καριέρα της, η διατήρηση των Ηθικών Αξιών αποτελεί σηµαντική προτεραιότητα γι’ αυτήν, προτιµά µια Προγραµµατισµένη Καριέρα και θέλει να αναπτύσσει Δίκτυα, εντός κι εκτός της εταιρείας.

Ως προς τα τµ. Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναµικού, η Γενιά Y αναζητά σε σχέση µε την προσέλκυση, την:

• προβολή των ευκαιριών µάθησης και ανάπτυξης καριέρας

• διαχείριση της εταιρικής εικόνας µέσα από την προβολή των εταιρικών αποτελεσµάτων και του καλού ονόµατος και της φήµης της εταιρείας

• έµφαση στο ταίριασµα του υποψήφιου µε τις αξίες του οργανισµού και

• προβολή της κουλτούρας “εργασιακής ασφάλειας”

Για τη διατήρηση και την ανάπτυξη της γενιάς, δηλώνει ότι χρειάζονται:

• ευκαιρίες µάθησης (επίσηµες και ανεπίσηµες)

• σχεδιασµός προκλητικών έργων

• ύπαρξη συστηµάτων προγραµµατισµού και ανάπτυξης καριέρας µε ενεργή συµµετοχή των νέων στο σχεδιασµό της

• ενθάρρυνση συµµετοχής σε διατµηµατικά έργα

• δηµιουργία µονοπατιών καριέρας (κάθετα και οριζόντια µέσα στην επιχείρηση) και

• προγράµµατα εξισορρόπησης προσωπικής-εργασιακής ζωής

Τέλος, για τις αµοιβές, θέλει να υπάρχει:

• επικοινωνία της δοµής αµοιβών στο εσωτερικό της εταιρείας

• προβολή του πακέτου αµοιβών/παροχών σε σχέση µε τους ανταγωνιστές και

• επικοινωνία προοπτικών εξέλιξης των αµοιβών

ΕΤΑΙΡΙΕΣ ΠΟΥ ΒΡΑΒΕΥΤΗΚΑΝ:

Στην εκδήλωση που πραγµατοποιήθηκε, οι παρακάτω εταιρείες βραβεύτηκαν ως οι πρώτες 10 από τους επιθυµητούς εργοδότες της Γενιάς Y:

  1. Google
  2. Apple
  3. Coca-Cola 3E Ελλάδος Α.Β.Ε.Ε.
  4. P&G
  5. Microsoft Hellas
  6. ΕΛΑΪΣ – Unilever Hellas Α.Ε.
  7. Mondelz International
  8. Vodafone
  9. Cosmote και
  10. Τράπεζα Eurobank Ergasias Α.Ε.